Jugoistok Hercegovine, konkretno područje gradova Čapljine i Stoca, trebao bi u doglednoj budućnosti biti gradilište jednog od europskih najznačajnijih prometnih pravaca koji će se prostirati kroz čak sedam zemalja smjerom sjeverozapad-jugoistok, prateći, ugrubo govoreći, konfiguraciju obale, a o kolikom je značaju riječ, govori i činjenica da se unutar BiH već uvelike priprema za one dionice koje će prolaziti unutar granica države.
Detalji projekta
Prvi dio mozaika buduće Jadransko-jonske autoceste, za koju je već predan idejni projekt, a uskoro će i glavni, odnosi se na dionicu Stolac - međuregionalni čvor Počitelj, dužine 23,5 km. Podsjećamo, prošle je godine, nakon provedene natječajne procedure, Javno poduzeće Autoceste FBiH izabralo projektanta za izradu idejnog i glavnog projekta dijela Jadransko-jonskog koridora, dionica Stolac - međuregionalni čvor Počitelj. Za projektanta navedenog dijela Jadransko-jonskog koridora odabrana je skupina ponuđača koju čine IGH d. o. o. Mostar, Institut IGH d. d. Zagreb i Integra d. o. o. Mostar. Večernji list imao je uvid u detalje idejnog projekta, kao i prijedlog geografske pozicije buduće dionice koja će svakako značiti mnogo za prometnu, ali i svekoliku gospodarsku revitalizaciju ovog dijela regije Hercegovine. Iz predloženog rješenja na ovoj će se dionici graditi tri vijadukta, most preko Bregave, nekoliko podvožnjaka te tunel Kruševo dužine 990 metara, uz dva čvorišta - čvorište Neum - Stolac i čvorište Kruševo te međuregionalni čvor Počitelj. Kako je vidljivo iz materijala, prometnica će početi na međuregionalnom čvoru kod Počitelja, a zatim će se kretati, u svojem prvom dijelu, sjeverno od rijeke Bregave, uz nekoliko podvožnjaka te tri vijadukta - Nakovanj, Šuškovo i Miloševac, a nakon toga prometnica preko mosta prelazi spomenutu rijeku te se pruža prema platou jugoistočno od Bregave - u smjeru gdje se spajaju područja Grada Stoca i općine Neum. Treba svakako navesti kako je na ovom dijelu prometnice planirano i povezivanje uz postojeću magistralnu cestu M-17.3 koja ide od Stoca do Neuma, a važna stvar je podizanje razine sigurnosti i plan izgradnje centra za održavanje i kontrolu prometa (COKP) koji će omogućiti i smještaj vatrogasnih snaga.
Kompletan članak čitajte u tiskanom izdanju Večernjeg lista BiH...