Novi schengenski granični prijelaz u Metkoviću još nije otvoren niti se zna kada će se u njega useliti hrvatska carina i policija.
Zbog niza propusta prilikom gradnje prijelaza, koji je potpuno neuvjetan za intenzivan promet vozila, upitni su tehnički prijem i uporabna dozvola. Do kraja tjedna inspekcija Ministarstva prometa, koja daje dozvolu za tehnički prijem, trebala bi pregledati prijelaz i dati svoje mišljenje, piše Jutarnji list.
Prema neslužbenim informacijama, u Ministarstvu prometa su obaviješteni kako postoje problemi s tim prijelazom. Novosagrađeni prijelaz ima samo dvije ulazne i izlazne trake i na njemu se ne mogu mimoići dva autobusa. Definitivno, to nije moderan i prostran granični prijelaz, kakav diktira Europska unija, nego uzak i skučen objekt koji se nikako ne može nazvati “vratima Europe”.
Stoga je realno očekivati gužve i zastoje, a preseljenjem prijelaza na novu lokaciju bliže gradu Metkoviću ovdašnji stanovnici neće moći normalno živjeti u svojim kućama. Problem je to veći nakon pooštrenja graničnih kontrola na vanjskim granicama Europske unije. U ovakvim okolnostima, budu li se provodile stroge granične kontrole svih putnika i automobila, središte Metkovića bit će potpuno prometno paralizirano. Unatoč tome, prijelaz je rađen u Ulici Stjepana Radića, na samom izlazu iz Metkovića, na neuvjetnoj lokaciji, po direktivi Europske unije koja inzistira na tome da se granični prijelazi grade točno na graničnoj crti dviju zemalja, u ovom slučaju Hrvatske i BiH, bez obzira na probleme koje će ta nova lokacija stvarati lokalnom stanovništvu.
Unatoč visokoj cijeni, granični prijelaz je preuzak za intenzivan promet vozila, a osim toga nije dobro ni prometno riješen zbog oštrog zavoja, pa bi se tako moglo desiti da automobil završi u policijskoj kućici. Stoga bi se ovim problemom osim carine i policije trebali pozabaviti i prometni stručnjaci, a sve s ciljem sigurnijeg prelaska državne granice. Stanovnici Ulice Stjepana Radića više su puta podsjećali državne institucije da u jednom danu u turističkoj sezoni preko graničnog prijelaza Doljani u RH uđe oko šest tisuća vozila, što zahtijeva širi prijelaz s većim brojem traka, no na njihove molbe i apele nikakav odgovor nisu dobili, piše Jutarnji.
Gradonačelnica Metkovića Katarina Ujdur naglašava da je Grad Metković u stalnim razgovorima s nadležnim državnim institucijama oko prijelaza. - Nikome se ne sviđa stanje na graničnom prijelazu. U pregovorima smo s ministarstvima financija i vanjskih poslova da se riješi problem prijelaza jer je ovakvo stanje neodrživo. Ako bude trebalo, i ja ću prosvjedovati s građanima iz Ulice Stjepana Radića - istaknula je Ujdur. Stanovnici Ulice Stjepana Radića su ogorčeni, smatraju da je gradska vlast trebala prije reagirati, kada su radovi počinjali i kuće otkupljivane, jer je sada, kada je sve završeno, kasno.
Što se tiče primjedbi stanovnika Ulice Stjepana Radića, koji najavljuju prosvjede ističući da je prijelaz neuvjetan, odnosno preuzak za promet vozila i autobusa te da će se stvarati velike gužve, u Ministarstvu financija drže da ne bi trebalo biti velikih gužvi na izlazu iz Republike Hrvatske jer će prostor između RH i BiH služiti za čekanje na ulaz u BiH. Osim toga, na graničnom prijelazu nije moguć promet teretnih vozila i kamiona, podsjetili su u Ministarstvu financija, koje je investitor ovog projekta. Na pitanje zbog čega nije prijelaz proširen prema brdu ili koritu rijeke Neretve kako bi se dodala još jedna traka, odgovaraju da je granični prijelaz sagrađen sukladno mogućnostima koje su definirane vodotokom rijeke Neretve i konfiguracijom terena.