Od prvog do trećeg tromjesečja 2017. godine federalni inspektori su, pored redovitih, vršili i pojačane nadzore, te donijeli 1.539 rješenja o izricanju upravnih mjera koje se odnose na otklanjanje utvrđenih nedostataka. Od toga se 171 upravna mjera odnosi na privremenu zabranu rada kontroliranih subjekata nadzora, u okviru čega je 55 mjera pečaćenja objekata.
Tim povodom u intervjuu za Fenu direktor Federalne uprave za inspekcijske poslove Anis Ajdinović istaknuo je da su najčešće nepravilnosti koje su dovele do izricanja privremene zabrane rada propusti u nedosljednoj primjeni Zakona o fiskalnim sustavima FBiH (neposjedovanje fiskalnog uređaja, neizdavanje fiskalnog računa), Zakona o unutarnjoj trgovini, Zakona o obrtu (rad bez odobrenja nadležnog organa), Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti FBiH (nedostatak sanitarne knjižice).
- Federalni tržišni i turističko-ugostiteljski inspektori prilikom kontrole 1.550 gospodarskih subjekata utvrdili su da ih devet uopće ne posjeduju fiskalni uređaj, dok 251 nije izdavao fiskalne račune za prodane robe i izvršene usluge - naveo je Ajdinović.
Navedene kontrole poštivanja odredbi Zakona o fiskalnim sustavima FBiH, naglašava, bit će nastavljene do kraja godine, te građanima Federacije ukazuje na uzimanje fiskalnog računa za izvršene usluge i kupljeni proizvod.
- Dakle, svi subjekti nadzora u Federaciji BiH obvezni su da svoje poslovanje uvedu u zakonske okvire. U tom cilju provodimo pojačane inspekcijske kontrole, što je i opredjeljenje Vlade Federacije BiH u borbi protiv sive ekonomije. Ono što je pohvalno jeste da većina subjekata izražava spremnost na uvođenje reda i poštivanja zakonske discipline u djelatnostima koje obavljaju – rekao je Ajdinović.
Govoreći o pokazateljima nakon devetomjesečnih kontrola rada "nacrno“ to jest radno-pravnog statusa zaposlenika, koje je provodila Federalna uprava u suradnji sa županijskim upravama za inspekcije poslove, kaže da je evidentirano 2.757 osoba bez obvezne prijave na MIO, u statusu tzv. rada "nacrno“.
Poštivanje zakonskih propisa, dodaje, bolje se odvija u oblasti vodnog prometa, gdje je utvrđeno da se promet registriranih plovnih vozila na moru odvija u zakonskim okvirima.
- Međutim, obavljanje djelatnosti unajmljivanja plovnih vozila, najčešće skutera, pokazalo se da nije u skladu sa zakonskim normama, jer se vozila izdaju osobama bez licence o upravljanju, pa i malodobnim osobama. Radi toga, poduzete su zakonske mjere, među kojima je izdato 10 prekršajnih naloga u iznosu od 2.500 KM – ističe Ajdinović.
Tijekom kontrole prometa tijekom ljetne sezone na dijelu morske površine Jadranskog mora koje pripada BiH izvršeno je 35 inspekcijskih nadzora.
- Postoji itekakva potreba za još intenzivnijim inspekcijskim nadzorom vodenih površina osobito u ljetnim mjesecima, posebno iz sigurnosnih razloga prema malodobnim osobama i osobama koje nemaju pribavljena uvjerenja o osposobljenosti za korištenje plovnih vozila, te ćemo u tom pravcu u narednoj godini inicirati intenzivniju suradnju i asistenciju od nadležnih policijskih organa - kazao je Ajdinović.
Od prvog do trećeg tromjesečja 2017. izvršeno je ukupno 8.054 inspekcijskih nadzora u unutarnjoj kontroli, a na osnovu zatečenog stanja u kontroliranim subjektima izdano je 4.067 prekršajnih naloga u iznosu od 5.269.174 KM.
Na graničnim prijelazima i carinskim ispostavama izvršene su ukupno 94.382 inspekcijske kontrole uvezenih roba, na osnovu čega je naplaćeno 4.940.677,80 KM taksi i naknada. Na ime naknada za vode, ceste, zrak i ambalažni i elektro otpad evidentiran je iznos za naplatu od ukupno 988.254,57 KM.
- Navedeni iznosi sredstava uplaćuju se u namjenske fondove iz kojih se financira rad nadležnih federalnih agencija, te unapređuju ukupne prilike u resornim oblastima očuvanja zaštite okoliša, poboljšanja čistoće zraka i voda, očuvanja šuma, te održavanja cestovne infrastrukture u Federaciji BiH - izjavio je u intervjuu za Fenu direktor Federalne uprave za inspekcijske poslove Anis Ajdinović.