dodatno intenziviranje aktivnosti

Priprema se projekt kojim će se autocesta s padina Ivan-planine "spustiti" u Konjic i povezati s Prenjom

04.01.2025.
u 13:54

U ovoj godini očekuje se dodatno intenziviranje aktivnosti u smislu pripreme, ali i gradnje novih dionica/poddionica autoceste na koridoru Vc

Osim gradnje zahtjevnih infrastrukturnih projekata na koridoru Vc na širem prostoru Mostara koji su u visokoj fazi pripreme, a neki su (tunel Kvanj - Buna) već u realizaciji, u ovom je trenutku u tijeku izrada glavnog projekta za poddionicu na koridoru Vc Ovčari – ulaz tunel Prenj dužine 10,3 km, kao i južne obilaznice Konjic na M17 u dužini od 3,5 km. Za ovu dionicu završen je idejni projekt, a JP Autoceste Federacije BiH objavio je i vizualizaciju koja detaljno prikazuje kako će izgledati projekt kojim će se autocesta "spustiti" u Konjic te povezati s tunelom Prenj na svojem južnom kraku.

Brojni objekti

Zbog iznimno zahtjevnih geografskih karakteristika terena vidljivo je kako će u realizaciji ovoga projekta mnogo energije i znanja biti uloženo u infrastrukturne objekte kojima će se svladavati prirodne prepreke od padina Ivan-planine smjerom planinskog masiva Prenja. Na samom početku poddionice gradit će se vijadukt dužine 463 metra, a nakon toga most od 60 metara, kao i još jedan vijadukt dužine 480 metara. Trasa nakon toga uključuje tunel čija će desna cijev biti duga 580 metara, a lijeva 682 metra, a nedugo potom i još duži tunel kojemu će dužina desne cijevi biti 1160 metara, a lijeve 1171 metar. Slijedi vijadukt kojemu će dužina desnog kraka biti 605,2 metra, a lijevog 540 metara, kao i vijadukt s dužinom desnog kraka od 610 metara, a lijevog 590 metara, dok je u blizini predviđena i gradnja odmorišta.

Kada govorimo o konjičkoj južnoj obilaznici, predviđena je gradnja tunela dužine 825 metara, vijadukta dužine 82 metra, kao i mosta dužine 387 metara.

Prema podacima koji su ranije objavljeni na mrežnim stranicama JP Autoceste Federacije BiH, procijenjena vrijednost poddionice od Ovčara do tunela Prenj iznosi 586,7 milijuna maraka. Na njezinoj južnoj strani autocesta će se vezati uz već spomenuti tunel Prenj koji bi trebao biti ugovoren na proljeće, a radit će se, kao što je poznato, o najzahtjevnijem infrastrukturnom objektu na cjelokupnom koridoru Vc. U smislu izazovnosti ističe se i dionica autoceste Mostar sjever - Mostar jug koja bi također trebala biti ugovorena na proljeće, a prema dostupnim podacima bit će riječ o sekciji autoceste dužine 14,2 kilometra na kojoj će se graditi pet tunela ukupne dužine 5833 metra, deset vijadukata/mostova ukupne dužine 1640 metara te otvorene trase 6727 metara. Radit će se o iznimno zahtjevnoj dionici u smislu geografske pozicije i terena, odmah nakon kolosalnog tunela Prenj. Procjena je kako bi se tunel Prenj gradio šest godina, točnije rok za završetak ovog projekta planiran je za prosinac 2030. godine. Ključna karakteristika tunela Prenj njegova je dužina od 10,15 km, prema kojoj spada u dugačke tunele i podliježe primjeni svih propisanih mjera sigurnosti u tunelima, prema smjernici 2004/54/EC.

Dalje prema jugu

Južno od Mostara važna dionica je Mostar jug - tunel Kvan u dužini od 9,2 km za koju je sve spremno, a posljednja informacija govori kako je JP Autoceste FBiH dobio suglasnost Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) na evaluacijsko izvješće. U tijeku su proceduralni rokovi i radnje banke, nakon čega će se steći uvjeti za potpis ugovora za izgradnju ove poddionice. Za ovu poddionicu ispunjeni su i svi dodatni zahtjevi lokalnog stanovništva i udruga koje su od EBRD-a tražili vezano uz dodatna ispitivanja i procjene utjecaja odabrane trase na životnu sredinu i stanovništvo te je krajem listopada javno prezentirana dodatna dokumentacija.

Još južnije nedavno je potpisan ugovor o izgradnji poddionice tunel Kvanj – Buna dužine 5,10 kilometara. Poddionica počinje otvorenom trasom prije ulaska u tunel Kvanj. Tunel Kvanj projektiran je kao dvocijevni tunel (desna tunelska cijev 2645 m, lijeva tunelska cijev 2720 m). Poddionica tunelom prolazi kroz brdo Kvanj, zatim vijaduktom Rotimski potok (330 m) prelazi Rotimski potok i završava u mjestu Stanojevići neposredno prije odmorišta Rotimski potok, gdje se nastavlja na izgrađenu dionicu Buna - Počitelj.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije