Kupovina na rate, sigurni dokumenti, jamstvo i veliki izbor automobila, razlozi su zbog kojih se kupci sve više odlučuju polovne automobile kupovati na auto-placevima.
Svi ovi razlozi prodavačima su osigurali sigurno tlo za prodaju polovnih automobila i doprinijeli povećanju prihoda na tržištu automobila, piše Blic.
Podaci Uprave za neizravno oporezivanje za 2016. godinu pokazuju da je u BiH uvezeno nešto manje od 67.000 polovnih automobila, a u Gospodarskoj komori kažu da je nemoguće odrediti koliko točno auto-placeva postoji, jer većini prodaja polovnih automobila nije jedina djelatnost koju obavljaju.
Ono što je evidentno jeste da ih je širom države sve više, a sudeći po kupovnoj moći građana, imaju i posla, jer rijetko tko ima novca za novi automobil.
Milovan, vozač iz Prijedora, ove godine uspio je, kaže, uštedjeti i kupiti bolji automobil, ali se umjesto auto tržnice uputio na auto-plac.
- Mnogo puta sam se opekao i kupio auto iz oglasa, kojem se već nakon pola godine počnu pokazivati nedostatci. Znam što se sve uvozi i kako i od čega sve sastavljaju vozila, tako da sam odlučio da ovaj put kupujem na sigurno. Auto-saloni nude jamstvo, točne podatke i dobro očuvana vozila, bez lažnih dijelova i vraćene kilometraže, tako da je bolje da platim malo više, ali da barem budem miran godinu ili dvije – kaže Milovan.
Dodaje da je na mnogim placevima moguće kupiti polovan automobil u zamjenu za svoj stari i doplatu novca, što je za mnoge građane jedini način da dođu do malo boljeg automobila.
Da je prodaja polovnih automobila nakon nekoliko godina doživjela procvat potvrdili su i u Auto-salonu „Braća Đukić“, koji imaju nekoliko auto placeva, a kupcima polovnih automobila nude jamstvo do dvije godine.
- Dosta su ljudi izvarani posljednjih godina, svega su se nagledali i nakupovali, tako da sve više dolaze kod nas, na sigurno. Pogodnosti kao što su plaćanja na rate mnogo olakšavaju stvar kupcima, kod nas je čak 50 posto automobila kupljeno na rate. Najčešće su to automobili srednje klase, a prosječna cijena je oko 10.000 KM – ispričao je Željko Vasilić, radnik u ovom auto-salonu.
Dodaje, da iako im prodaja dobro ide, auto-placeva je ipak malo više nego što bi trebalo biti, jer gotovo svaki auto-salon ima i svoj auto-plac.
Još jedan od razloga zbog čega su se auto-placevi pojavili na sve strane jeste i to što ovaj biznis ne zahtjeva mnogo ulaganja.
- S obzirom na to da službeni podaci govore da raste prodaja automobila, ljudi u tome vide priliku za posao. Da bi se započeo taj biznis, dovoljno je zakupiti plac, odnosno neko zemljište, što ne traži velika ulaganja. Sve što treba jeste novac za kupovinu automobila, a ako posao ne ide planiranim tijekom, automobili se lako mogu prodati po nekim sniženjima, a da nema gubitaka – objašnjava ekonomist Saša Grabovac.
U potencijal auto-placeva ne treba sumnjati, jer već je poznato da građani BiH nemaju gdje ulagati novac, a kako im ne bi stajao u bankama oni se odlučuju uložiti na potrošnu robu, najčešće automobile.
Prije nekoliko godina, ljudi su uvozili teretne automobile iz Europske unije, te ih ugradnjom siceva i drugih dijelova po većoj cijeni prodavali kao putnička. Ovo je ranije bio jedan od najčešćih razloga povećane prodaje polovnih automobila. Međutim, iz UNO BiH, kažu da je zbog pojačanih kontrola u auto-salonima danas to nemoguće.
– Tvrtke imaju pravo na povrat PDV ako uvezu teretno vozilo, međutim to se sve kontrolira. Inspektori strogo provjeravaju gdje je odbijen porez i o kojem vozilu je riječ. Zbog pojačanih kontrola, posljednjih godina gotovo da nema nepravilnosti – rekao je za Blic Ratko Kovačević, glasnogovornik UNO.
Zahvalite ministru Maricu koji se vozi u novom A6 za 690.000 kn. Dok njih namirimo ostaje nam jedino za polovni punto.