Pravni tim Bosne i Hercegovine u ovom predmetu čine agentica za zastupanje BiH Monika Mijić, federalni ministar pravosuđa Vedran Škobić, ministar pravosuđa BiH Davor Bunoza, te ministar pravosuđa Republike Srpske Miloš Bukejlović. Također, izuzetno bitan član pravnog tima je i profesorica Ljiljana Mijović, nekadašnja sutkinja Europskog suda za ljudska prava.
Ministar Škobić u razgovoru za Fenu podsjeća da, nakon što je Ured Agenta BiH prethodno podnio zahtjev za preispitivanje prvostupanjske presude, Europski sud je prihvatio da se predmet ponovno raspravi pred Velikim vijećem Europskog suda za ljudska prava, što ukazuje na to koliko je sporna prvostupanjska presuda.
- Tu smo prije svega da pružimo institucionalnu i stručnu podršku Uredu agentice za zastupanje BiH pred ESLJP, kao i zbog činjenice da je ovaj predmet izuzetno bitan za Daytonsku Bosnu i Hercegovinu – rekao je Škobić, navodeći da aplikacija koju je podnio Kovačević za cilj ima obmanu suda i rušenje Daytonske BiH.
Kako je pojasnio, aplikant Kovačević se obratio Europskom sudu za ljudska prava tvrdeći da je diskriminiran u svom aktivnom biračkom pravu uz obrazloženje da on iz Federacije BiH ne može birati kandidata u Republici Srpskoj, kao i da je cijeli Izborni zakon, a time i Ustav BiH, diskriminirajući zbog činjenice da on kao pripadnik ''ostalih'' ne može direktno birati svoga predstavnika u Dom naroda, kako na entitetskim razinama tako i na državnoj razini.
Pri tome je navodio, nastavlja Škobić, da on sebe svrstava u red ''ostalih'' koji su diskriminirani u odnosu na Hrvate, Bošnjake i Srbe. Već ovako šturo iznesena teza, naglašava ministar, svima jasno ukazuje da ista ima za cilj stvaranje unitarne Bosne i Hercegovine, ukidanje entitetskog glasovanja i ukidanje konstitutivnosti naroda u BiH.
- Osnovna intencija aplikanta jeste obmana cijelog Suda s ciljem da se dođe do odluke suda kojom će se narušiti temelji demokracije i ideje konsocijacijskih i pluralnih društava. Donošenjem prvostupanjske odluke Suda, odnosno potvrđivanjem ovakve teorije uvelike bi došlo do preispitivanja društvenog uređenja i negativne posljedice za Belgiju, Švicarsku, pa dobrim dijelom i Good Friday Agreement koji se odnosi na Sjevernu Irsku, zatim na uređenje Italije (Tirol) i tako dalje – pojasnio je federalni ministar.
Dakle, kako navodi, radi se o partikularno – političkim interesima koji ''veoma sebično ruše Bosnu i Hercegovinu, kao i svjetski i znanstveno priznate teorije pluralizma i konsocijacijskih društava''.
- ESLJP je dobrim dijelom prepoznao da se u ovom predmetu pokušava obmanuti sud tezom o navodnoj diskriminaciji, što je naravno neistina. Istina je da je i sam Kovačević Hrvat, koji uredno ostvaruje svoja politička, građanska i svaka druga prava, i drugim riječima ista zloupotrebljava jer on sam trenutno obnaša dužnost savjetnika hrvatskoga člana predsjedništva Željka Komšića. Također, napomenut ću da se gospodin Kovačević nerijetko 'šetao' iz nacionalnosti u nacionalnost, odnosno u red Ostalih, s ciljem osiguranja svoje pozicije na raznim razinama našega BiH uređenja – rekao je ministar Škobić.
Naglašava da je Kovačević do sada biran na izborima za razne pozicije na općinskim i županijskim funkcijama i to sve kao Hrvat, što jasno govori o tome da ''nije diskriminiran i da uredno konzumira svoja prava''.
- Da od početka ova stvar miriše na obmanu i pravno umotavanje političke teorije o tobožnjoj potrebi ukidanja statusa konstitutivnih naroda, a ne na diskriminaciju Kovačevića, govori i činjenica da je aplikant vrlo vješto izbjegao pokretanje bilo koje vrste postupka za diskriminaciju pred domaćim pravosudnim institucijama, kao što je to izbjegavao učiniti pred Ustavnim sudom BiH. Cilj je bio da se cijeli slučaj ne otvori i ne raspravi, da se ne iznesu argumenti koji idu u prilog Daytonskoj Bosni i Hercegovini, odnosno da se Bosni i Hercegovini ne pruži nikakva mogućnost dokazivanja činjenice da diskriminacije nije bilo – rekao je ministar.
Škobić navodi da je jedino diskriminirana Bosna i Hercegovina jer u teoriji, a i po pozitivnim zakonskim normama, kada je diskriminacija u pitanju, teret dokazivanja je prebačen na tuženu (u ovom slučaju na BiH), a ne na tužitelja kao u svim drugim pravnim sferama. - Bosni i Hercegovini nije ostavljena niti jedna mogućnost da pred svojim institucijama dokaže svoju nevinost, odnosno nepostojanje bilo kojeg oblika diskriminacije. Direktnim obraćanjem Europskom sudu za ljudska prava Kovačević je izbjegao svaki oblik sučeljavanja činjenica i dokaza – pojasnio je.
Ministar na kraju navodi da se na ovom predmetu jasno vidi tko voli Bosnu i Hercegovinu, tko ju ruši, tko onemogućava rad BiH institucija opstruiranjem rada agenta za zastupanje BiH na način da se do zadnjeg dana nije odobrio putni nalog istoga, da Središnje izborno povjerenstvo uskratilo dostavljanje informacija koje ne idu u prilog aplikantu, a idu u prilog državi Bosni i Hercegovini.
- Ovdje se radi o pokušaju provođenja političke agende koju već godinama provodi DF i kojom agendom pošto – poto želi eutanazirati ideju Bosne i Hercegovine koja egzistira još od ZAVBNOBIH-a 1943., te na perfidan način, obmanom suda stvoriti preduvjete za rušenje Ustava BiH – zaključio je federalni ministar pravde Vedran Škobić.