Broj aktivnih korisnika društvenih mreža u svijetu je 1,7 milijuna. S vremenom je shvaćena sva moć interneta i počela je njegova komercijalizacija te formiranje jednog novog virtualnog svijeta koji je poput “džungle”, čiju glavnu osnovu čine društvene mreže. Živimo u vremenu i svijetu gdje se ljudi vode izrekom “Ako nije bilo na društvenim mrežama, kao da se nije ni dogodilo”. U svijetu su vladajuće strukture odavno prepoznale moć društvenih mreža te preko njih svakodnevno komuniciraju s građanima. U BiH je stanje znatno drugačije.
Dvosmjerna komunikacija
U BiH postoji 2,6 milijuna korisnika interneta. Facebook je rekorder po broju korisnika u udjelu koji ima na socijalnim mrežama u BiH, odmah iza njega je Twitter koji je posljednjih godina postao mjesto svakodnevnog oglašavanja lidera diljem svijeta. I dok su se društvene mreže pokazale kao izvrsni alati za promoviranje stavova i ciljeva vlasti, u BiH su napravljeni tek pionirski koraci u korištenju tih suvremenih alata. “Glavni problem, uz nedovoljno korištenje društvenih mreža, predstavlja i način na koji se one koriste. Velika većina onih koji dolaze iz svijeta političke javnosti koristi društvene mreže jednosmjerno i one im služe samo kao medij za PR”, mišljenja je prof. dr. Lejla Turčilo, profesorica na Odsjeku za žurnalistiku Fakulteta političkih znanosti sarajevskog sveučilišta. U razgovoru za Radiosarajevo.ba Adis Arapović, program-menadžer Centara civilnih inicijativa, mišljenja je da, unatoč eksponencijalnom rastu društvenih mreža u svijetu, i to ne samo kao sredstva individualnoga komuniciranja nego kao i sredstva za političko komuniciranje, bh. institucije uvelike kaskaju za svjetskim trendovima. “Diljem zapadne hemisfere državne institucije sve veću pozornost posvećuju virtualnom prostoru i na osnovi toga u godinama koje su pred nama, na razini bh. institucija moraju biti doneseni određeni strateški dokumenti kako bi se komunikacija na društvenim mrežama podigla na višu razinu”, kazao je Arapović.
Bh. institucije
Prema podacima o korištenju bh. institucija društvenih mreža, do kojih je došao radiosarajevo.ba, situacija je poražavajuća. Naime, Predsjedništvo BiH nema svoj Facebook i Twitter račun, a kada je riječ o Vijeću ministara BiH, ni ta institucija nema svoju službenu Facebook stranicu, a od travnja 2016. otvoren je Twitter račun koji ima 319 pratitelja. Što se tiče entitetskih vlasti, ni Vlada FBiH, ni Vlada RS-a nemaju svoje službene stranice ni na jednoj od društvenih mreža. Od deset županija FBiH, čak sedam ih nema nikakve aktivnosti na društvenim mrežama. BPŽ, USŽ i Posavska županija jedine imaju službene stranice na Facebooku.