Bliže se blagdani, Božić i Nova godina. Već je upaljena i druga svijeća na adventskom vijencu. U vremenu smo adventa, kad se kršćani intenzivnije pripravljaju na blagdan Božića, piše Večernji list BiH. Mnogi stanovnici u BiH su počeli pripreme za blagdane, od planiranja proslave, do izgleda blagdanskog stola, što će se jesti, koji darovi kupiti... Dok su pojedini europski gradovi već odavno zasjali punim sjajem, Hrvati u različito vrijeme počinju prave priprave za blagdane. Primjerice, u krajevima u BiH gdje žive Hrvati priprema počinje već početkom prosinca. Blagdanski ugođaj se osjeća na svakom koraku. Pojedini gradovi dobivaju, drugi su već dobili novo, svečano blagdansko ruho kako i priliči nadolazećim blagdanima.
Božićno ozračje
Ulice su postale prometnije. Ljudi veseliji, a tek djeca! Jedva pronalazimo parkirališno mjesto, pješaci s punim vrećicama obilaze trgovine. Tako je i u Hercegovini. Istražili smo ponudu u trgovinama i cijene. Trgovci su svjesni da dolazi vrijeme velikih zarada. U velikim trgovačkim centrima već je prisutan Djed Božićnjak i uvelike poziva u kupnju darova, zvone zvončići. Pjevajući božićne pjesme pokušavaju omekšati srca, ali i isprazniti lisnice razdraganih posjetitelja. Kada se isprazne lisnice, tu su kartice koje se 'peglaju'. I u TV reklamama božićna drvca već su okićena, a Djedovi Božićnjaci čestitaju blagdane.
Nema 'štednje'
Trgovački centri već su pod opsadom. Uobičajena slika brojnih kupaca ili barem šetača u trgovinama, ispred kabina i na blagajnama već je postala stvarnost. Trgovci tvrde da božićni asortiman na police stavljaju rano jer se proteklih godina pokazalo kako brojni kupci žele izbjeći gužve te bez žurbe obaviti blagdansku kupnju. Svake godine početak prodaje božićnog asortimana polako se pomiče pa se sjajni blagdanski ukrasi prodaju odmah nakon blagdana Svih svetih. Očito se kupuju već sada jer se kupci boje da će upravo tih kuglica nestati, no u svakom slučaju, blagdanska euforija kreće sve ranije. - Osjeća se po prometu da je Božić na pragu. U skladu sa svjetskim trendovima, u većini naših trgovina izložen je božićni asortiman i dobro se prodaje. Cijene dijela božićnih artikala iznimno su povoljne i prilagođene su predsezonskoj prodaji. Prema našem iskustvu, kupci ovaj božićni asortiman počinju kupovati odmah nakon njegova stavljanja u prodaju, osobito u većim gradovima – rekla nam je trgovkinja u trgovini Mepas, tvrdeći da se sada najbolje prodaju artikli poput jaslica, kuglica, adventskih vijenaca, svijeća, svijećnjaka, jelki, blagdanskih darova...
Sudeći prema dosadašnjem ponašanju, većina građana unatoč krizi neće pretjerano štedjeti. Blagdani su, kažu, ipak blagdani, a blagdansko ozračje, čini se, jače je i od minusa na računu. Dok će europska obitelj ove godine u prosjeku za božićne blagdane potrošiti 513 eura, obitelj u BiH će biti zadovoljna s isto toliko maraka.