Za mnoge bauk, za iznimne zabava - bio bi siže učeničkih iskustava kada je o matematici riječ. Nedavno održano federalno natjecanje iz matematike, čiji je domaćin bila Srednja škola u Stocu, pokazalo je kako matematika, unatoč skepsi dijela učenika, ima etablirano mjesto u obrazovnom sustavu, piše Večernji list BiH. Više od 220 učenika, 60-ak prosvjetnih radnika, gužva i šušur uobičajeni za učeničke skupove te vrste, upućivali su da matematika među đacima živi, bar onima koji su stigli na natjecanje.
Kakvo je zaista stanje u srednjoškolskom sustavu s matematikom pitali smo vjerojatno u ovom trenutku i najkompetentniju osobu Niku Sušca, predsjednika Udruge matematičara “Ruđer Bošković”, inače profesora u čapljinskoj Srednjoj školi: - U svakoj generaciji ima odličnih matematičara. Godine su neusporedive. Ovogodišnje natjecanje bilo je 23. po redu. Svaki put sastavljao sam zadatke i bio šef natjecateljskog povjerenstva. Ne može se reći kako je ove godine znanje iz matematike bilo nešto bolje ili lošije nego prije, recimo, dvadesetak godina. Svaka generacija ima svoje specifičnosti i vrsne matematičare.
Više studenata matematike
Činjenica je da sve više učenika studira matematiku i tehničke fakultete, tako da se može očekivati kako matematičari za koju godinu više neće biti deficitaran kadar. Što se tiče statusa u obrazovnom sustavu, kada se ima u vidu ukupno stanje, matematika ima odličan status, kazao je Sušac. Zanimljivo je istaknuti da tijekom svih tih godina kako je na čelu tima koji sastavlja zadatke i provodi natjecanje, njegova - čapljinska Srednja škola, nije se izdvajala od prosjeka. To znači da nije bilo pogodovanja unatoč vremenima u kojima je to postalo uobičajeno: - Pazite, u prosvjeti imate niz principijelnih ljudi, nisam ja neka posebna iznimka. To što trajem tako dugo samo je potvrda povjerenja ljudi, mojih kolega, meni je to najdraža nagrada, a učenici, kako moji tako i drugi, neka se potrude, pa tko bude vrjedniji ili nadareniji, neka i pobjedi”, stav je Sušca koji smatra da su upravo prosvjetari ti koji tijekom godina velikih kušnji drže na pristojnoj razini obrazovni sustav.
Natjecanje
Na ovogodišnjem natjecanju sudjelovali su učenici iz 31 škole gdje se nastava izvodi na hrvatskom jeziku, a najbolji su bili, 1. razred: 1. Mattias Stock (KŠC “Don Bosco”, Žepče), 2. Iva Marić (Gimnazija fra Grge Martića, Mostar), 3. Ivan Martinović (KŠC “Don Bosco”, Žepče); 2. razred: 1. Marko Rezić (Gimnazija fra Grge Martića, Mostar), 2. Marin Ćubela (Gimnazija fra Grge Martića, Mostar), 3. Ivan Martinović (Gimnazija fra Dominika Mandića, Široki Brijeg); 3. razred: 1. Anđela Spajić (Gimnazija fra Dominika Mandića, Široki Brijeg), 2. Dalibor Raspudić, (Gimnazija fra Grge Martića, Mostar), 3. Barbara Raguž (Srednja škola, Stolac); 4. razred, 1. Andrea Alilović (Gimnazija fra Grge Martića, Mostar), 2. Selma Dervišefendić (ŠC “Fra Martin Nedić”, Orašje), 3. Dubravko Tomić (KŠC “Don Bosco”, Žepče).