Ulaganje u zračne luke u Bosni i Hercegovini trenutačno je jedna od najisplativijih investicija u ovoj zemlji. S obzirom na turistički potencijal BiH, brojnost dijaspore, nema nikakve sumnje kako će sve zračne luke imati znatno veći broj putnika u budućnosti nego što je to sada slučaj. Dokument pod nazivom “Prometna strategija Federacije BiH do 2030.” predviđa ukupna ulaganja u zračne luke u iznosu od 80 milijuna eura. Od toga, sarajevskoj zračnoj luci pripast će 40 milijuna eura, Zračnoj luci Mostar 15 milijuna eura i Zračnoj luci Tuzla 25 milijuna eura. U Sarajevu bi se trebala graditi još tri parkirališna mjesta za zrakoplove, Mostar će dobiti još jedno, a širit će se kapaciteti za prijem zrakoplova i u Tuzli, piše Večernji list BiH. Također, sve tri zračne luke širit će i terminalske prostore. Zračna luka Mostar ove je godine već to učinila zahvaljujući novcu iz IPA fondova. Kapacitet Zračne luke Mostar sada je udvostručen te se uvođenjem novih zračnih linija očekuje kako će doći do velikog povećanja broja putnika u odnosu na ranije godine.
Mostaru treba master plan
- Nama nedostaje veliki master plan koji bi za nove generacije koje dolaze odredio što su prioriteti ulaganja u zračnu luku jer se u okruženju nalaze kvalitetne zrakoplovne luke u Sarajevu, Splitu i Dubrovniku, koji sada dobiva negdje oko 120 mil. eura sredstva. Očekujemo kako će se u Mostaru izbori održati i da će se Grad, kao naš vlasnik, odrediti prema našem strateškom razvoju, kaže za Al Jazeeru direktor Zračne luke Mostar Marin Raspudić.
Pregovori u tijeku
Dodao je kako je vjerski turizam velika prilika za razvoj Zračne luke Mostar jer čak 75% putnika koji slete u ovu zračnu luku nastavlja put prema Međugorju.
- Pregovaramo vezano uz određene linije za Anconu i Milano. Prošle godine smo imali isti broj putnika iz Bejruta te smo potpisali novi ugovor za tu liniju za 2017., dio irskih turista nam se također vratio. Za ovu regiju potrebne su dvije sigurne linije koje bismo radili i koje bi bile isplative, a to su Beč i Istanbul, dva velika huba, gdje se može preko Beča do Europe, preko Istanbula do istoka, kaže Raspudić.
Očekuje se kako će u idućoj godini barem jedna niskotarifna zrakoplovna kompanija redovito imati letove prema Mostaru. S obzirom na to da je Vlada HNŽ-a za ovu godinu odobrila 300.000 KM subvencija Zračnoj luci Mostar, stvoreni su svi preduvjeti da se ta suradnja ostvari i da Mostar dobije zračne koridore s nekoliko europskih metropola. Zanimanje turista je sve veće i očekuje se kako će Zračna luka Mostar uskoro biti još jače pozicionirana u regiji nego što je to bio slučaj do sada. Trenutačni potencijal samo treba iskoristiti.•