Čak i da nisu usvojili neke vrlo bitne zakone i odluke, aktualnom Vijeću ministara BiH i Vladi Federacije BiH treba odati priznanje na promjeni pristupa načinu rada i odlučivanja.
Parlamentarna većina
Nakon godinu dana njihova rada u postojećem sastavu mogu se već izvoditi i konkretni zaključci, a jedan od njih svakako je veća razina međusobnog povjerenja, izbjegavanje preglasavanja i javnog sukobljavanja oko spornih pitanja te visok intenzitet rada na pitanjima od općeg interesa u državi odnosno Federaciji. U određenim fazama bilo je sličnog djelovanja i u prethodnim sazivima izvršne vlasti, ali nikada to nije bilo općeprihvaćeno pravilo ponašanja svih partnera u vlasti. Dakako, rezultat takvog pristupa Vijeća ministara BiH i Vlade Federacije bio bi znatno bolji i veći da nije teških političkih pitanja koja već godinama, pa i desetljećima opterećuju daytonsku BiH, ali i da je funkcionalnost zakonodavne vlasti na višoj razini. Sada je više nego očito da je, posebno na razini Federacije, Parlament najslabija karika. Djelomično zbog nesnalaženja pozicije i zanemarivanja posljedica određenih kadrovskih odluka, vladajuća koalicija došla je u poziciju da nema stabilnu parlamentarnu većinu. Još veći problem je što mjesecima traje zastoj u radu ključnih parlamentarnih tijela jer je zbog ostavki članova iz stranaka parlamentarne većine oporba preuzela "kontrolu" nad povjerenstvima i uvelike to koristi za opstrukciju rada zakonodavne vlasti. Zbog toga neke važne odluke još nisu donesene, iako unutar Vlade, pa ni same parlamentarne većine oko njih nema prijepora. Ipak, i u takvoj situaciji usvojen je rekordan entitetski proračun za ovu godinu i najavljena značajno veća ulaganja za socijalne kategorije, umirovljenike, ali i stvaranje pretpostavki za veća ulaganja i gospodarski razvoj. Vlada stvara pretpostavke za ubrzanje reformskih procesa kada je riječ o fiskalnim i parafiskalnim opterećenjima gospodarstva u Federaciji BiH, uključujući reformu u oblasti doprinosa, poreza na dohodak i dobiti te s tim u vezi reguliranje minimalne plaće i drugih primanja zaposlenih u realnom sektoru u Federaciji BiH. Vrlo je važna i reforma i liberalizacija tržišta rada u Federaciji BiH, što se nastoji postići kroz žurno usvajanje Zakona o posredovanju u zapošljavanju i socijalnoj sigurnosti nezaposlenih osoba, Zakona o zapošljavanju stranaca u Federaciji BiH i Zakona o radu. Ovi zakoni su pripremljeni i upućeni u proceduru te se očekuje njihovo skoro razmatranje i usvajanje u Parlamentu.
Reforme i zakoni
Vijeće ministara BiH nastojalo je u proteklih godinu dana odluke donositi jednoglasno i uz prethodni politički dogovor. Rezultat takvog pristupa je niz reformskih, proeuropskih zakona i odluka. Već sad, nakon prve godine, može se reći da je ovo Vijeće ministara uspješnije nego prethodno u cijelom mandatu od četiri godine. Najvažnije je što su usvojeni zakoni koji otvaraju BiH put prema članstvu u Europskoj uniji. Prijedlog zakona o slobodi pristupa informacijama na razini BiH, prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o ombudsmanu za ljudska prava BiH, prijedlog zakona o Visokom sudbenom i tužiteljskom vijeću BiH, prijedlog Zakona o vinu i prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o strancima samo su neki od važnih zakonskih propisa koji su utvrđeni u Vijeću ministara, a potom i usvojeni u Parlamentu BiH. Ušlo se i u pregovore o sporazumu s Frontexom, što je iznimno važno za kontrolu državne granice i borbu protiv ilegalnih migracija. Među zakonima koji imaju itekako velikog značaja za BiH je i novousvojeni Zakon o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma. Jasno je da će biti problema u radu izvršne vlasti i na državnoj i na federalnoj razini, kao da ima mjesta i kritikama u pogledu učinkovitosti i brzine djelovanja. Međutim, osim oporbe, kojoj je to posao, teško da netko objektivan može prešutjeti očite pozitivne pomake u funkcioniranju izvršne vlasti na državnoj i federalnoj razini.