Kvalitetnija prometna infrastruktura ono je na čemu lokalni čelnici u ZHŽ-u inzistiraju ponajviše kada su u pitanju zahtjevi prema višim razinama vlasti s obzirom da se najveća moć nalazi u njihovim rukama. Unatoč naporima koje ulažu da bi prometna infrastruktura funkcionirala, iskorak se teško može dogoditi ako nema pomoći s viših razina vlasti, piše Večernji list BiH. Nedavno je u općini Grude boravio ministar Denis Lasić, a radni sastanak održan je s ciljem pobošljanja prometne infrastrukture na području općine Grude. Grizelj za Večernji list ističe da je posao obnove i rekonstrukcija lokalnih prometnica redoviti posao općinskih čelnika.
Starost cesta
- Imamo ljetno i zimsko održavanje cesta, izvanrednu adaptaciju, rekonstrukciju i izgradnju novih prometnica, i nerazvrstanih i lokalnih. Općina Grude ima skoro 250 kilometara takvih cesta i naravno da su potrebe tih cesta zahtjevne i velike s obzirom na policentričnu organizaciju općine Grude, za razliku od nekih drugih općina gdje se ljudi koncentriraju isključivo na središte. Svake godine općina iz tekućih sredstava ili iz sredstava koja dobije s viših razina vlasti ulaže od 500 tisuća do milijun KM u prometnu infrastrukturu što ni približno nije dostatno kad se uzme u obzir ukupan broj kilometara i ukupna prosječna starost tih cesta koja iznosi 30, 35, 40 godina. Općinski proračun je na gornjim granicama kad su u pitanju lokalne nerazvrstane prometnice i tu imamo povremenu podršku Federalnog ministarstva prometa i veza, često i iz sredstava od GSM licenci, ali ne baš redovito, govori nam grudski načelnik Ljubo Grizelj. Grude trenutno imaju oko 800 tisuća maraka otvorenih radova. - To je jedan kontinuirani posao, a koliko sve košta, najbolje govori činjenica da jedan kilometar ceste, oko 3000 kvadrata s 40 KM po kvadratu, košta 120 tisuća maraka. A mi imamo 250 kilometara ukupno ceste. Radi se o velikim izdacima, govori nam Grizelj. Načelnik Posušja Branko Bago naglašava da je ono najveće mjesto u ZHŽ-u i puno je posla oko cesta.
Zahtjevna ulaganja
- Budući da smo po površini najveći u županiji i s obzirom na nadmorsku visinu, dosta je zahtjevno ulaganje i održavanje svih ovih cesta. Vodimo borbu i maksimalno angažiramo naša javna poduzeća da odradimo posao što možemo bolje. Županija ima sluha za nas, ali i ona je u problemima pa situacija općenito nije dobra. Ono što očekujemo u nekoj intenzivnijoj mjeri je pomoć s viših razina vlasti, odnosno s federalne. Naglašavam, u zadnje vrijeme smo angažirali naše javno poduzeće i ljude unutar sustava, to ide u dobrom smjeru, ali s obzirom na činjenice koje sam naveo, teško je, kazao je Bago.