Djeca su na internetu svakodnevno izložena nasilju, izrugivanju, neprimjerenom sadržaju, prijevarama, ucjenama i drugim opasnostima, rizicima i prijetnjama koje na njih mogu ostaviti ozbiljne posljedice. Često djeca, ali i roditelji, nisu ni svjesni potencijalnih opasnosti na internetu, te su upravo zato glavni ciljevi ove kampanje podizanje svijesti o ovom važnom segmentu naših života i edukacija, primarno, djece i roditelja, ali i šire zajednice. Kampanja nosi naziv „Webobran – Edukacijom do sigurnosti djece na internetu“, a pokrenuta je od strane Regulatorne agencije za komunikacije (RAK).
Sigurnost djece na internetu i opasnosti po njih teme su koje su kampanjom obrađene kroz različite promidžbene materijale, među kojima je i sedam modernih igrano-animiranih video spotova prilagođenih djeci i roditeljima, kao i tri verzije radijskih jinglova. Spotovi su premijerno prikazani tijekom dvodnevne Konferencije o medijskoj i informacijskoj pismenosti, održanoj u Sarajevu, u okviru kampanje Dani medijske i informacijske pismenosti, kada je i najavljeno njihovo emitiranje kroz kampanju na digitalnim kanalima komunikacije i ponuđena mogućnost slobodnog medijskog preuzimanja svim zainteresiranima koji se žele priključiti i dati svoj doprinos kampanji.
„Webobran“ je dio šireg projekta Regulatorne agencije za komunikacije
Projekt pod nazivom „Zaštita djece na Internetu u sustavima korisnika dozvola Regulatorne agencije za komunikacije“ pokrenut je u veljači 2022. godine, vrlo je kompleksan i odvija se u 11 faza. Na samom početku projekta urađena je opširna analiza stanja, čiji su prvenstveni ciljevi bili ispitivanje tehničke mogućnosti ISP-eva (Internet Service Provider) u pogledu bolje zaštite djece, uvid u
mogućnosti regulatornih mehanizama zaštite djece, te definiranje dobrih primjera u Europi i regiji. Prilikom izrade analize, okupljeni su relevantni institucionalni, medijski i obrazovni stručnjaci, roditelji, pružatelji usluga interneta kao i drugi koji imaju utjecaj na djecu, njihovu edukaciju i mehanizme zaštite na internetu. Analiza je javno objavljenja na portalu Medijske i informacijske pismenosti BiH, te je ista ponudila i niz preporuka o poželjnim narednim koracima.
Analiza i istraživanja u prvim fazama projekta dali su odličnu osnovu za daljnju razradu svih faza projekta. Preko edukativnih materijala za čiju izradu su angažirani stručni suradnici, redizajna postojeće web stranice, izrade mobilne aplikacije i edukativnog kviza, pa do pripreme edukativnih video materijala za obrazovne ustanove i školsku djecu i organizacije stručno edukativnih skupova.
„Webobran“ će u narednih mjesec dana kroz integriranu marketing kampanju intenzivno promovirati materijale projekta i na taj način, edukacijom probuditi svijest o rizicima i opasnostima, te omogućiti veću sigurnost djece na internetu. Sve edukativne materijale i video spotove možete pronaći na linku www.medijskapismenost.ba/webobran kao i na profilima projekta na društvenim mrežama Facebook, Instagram, YouTube i TikTok, a uskoro i putem mobilne aplikacije. Ovom prilikom, pozivamo sve čitatelje da se dijeljenjem promotivnih materijala kampanje uključe i daju svoj doprinos za bolju zaštitu djece na internetu i digitalnim platformama u Bosni i Hercegovini.