Federacija BiH, posebice u posljednje vrijeme, veliko je gradilište. Od sjevera do juga zemlje grade se kilometri novih dionica autoceste koja će BiH povezati s Europskom unijom. Veliki pomaci, posebice u vrijeme pandemije kada jedino izgradnja cesta nije stala, dogodili su se zahvaljujući sinergiji i suradnji institucija koje donose i provode odluke. O svim aktualnim projektima, završetku koridora, novim planovima, politici... za Večernji list BiH govorio je ministar prometa i veza Federacije BiH Denis Lasić.
Večernji list BiH: Proteklih nekoliko tjedana javnost je svjedočila pokretanju natječaja za izvođača radova na dvije strateški važne dionice koridora, a to su tunel Prenj, odnosno Mostar sjever - Mostar jug. Koji je značaj ovoga procesa za realizaciju gradnje dijela koridora na ovom dijelu zemlje?
- Objavom ovih dvaju važnih tendera u predviđenom i najavljenom roku potvrdili smo spremnost da gradimo velike projekte koji su pred nama. U proteklih pet mjeseci urađen je značajan posao zahvaljujući suradnji i angažmanu Vlade Federacije BiH, Ministarstva prometa i veza te JP Autoceste FBiH, kao investitora projekta. S dva velika infrastrukturna projekta, kao što su tunel Prenj i Mostar sjever - Mostar jug, prostor BiH bit će u potpunosti povezan s europskim cestovnim koridorima, na sjeveru s koridorom X, a na jugu s Jadransko-jonskom autocestom, što će donijeti izravnu korist za cijelo društvo kroz razvoj područja kojima prolazi, gospodarstvo, ali i turističke potencijale.
Večernji list BiH: Koliko se skraćuje vrijeme putovanja Sarajevo - Mostar?
- Autocesta od Sarajeva do Mostara uvelike će skratiti putovanje. Usporedbe radi trenutačna duljina puta preko M-17 iznosi 113 km, dok će izgradnjom autoceste iznositi 82 km. Preciznije, vrijeme putovanja skratit će se s dosadašnja dva sata na nešto manje od jednog sata vožnje, što u konačnici dovodi do skraćenja puta od 31 km i uštede vremena za više od jednog sata. Tunel će biti dio dionice autoceste Ovčari - tunel Prenj - Mostar sjever i ključan je za povezivanje Sarajeva s Mostarom, odnosno jače unutarnje povezivanje Bosne s Hercegovinom, što je i strateški cilj, odnosno kompletiranje izgradnje cijelog koridora Vc kroz Federaciju BiH. Tunel Prenj dio je mozaika koji će kvalitetnije pozicionirati BiH u europske tijekove jer će međunarodni koridor privući promet putnika i roba od Budimpešte prema Jadranu. S druge strane, izgradnjom dionice Mostar sjever - Mostar jug ostvarit će se puna prometna funkcionalnost autoceste kroz Hercegovinu od Mostara sjever pa sve do Graničnog prijelaza Bijača.
...
Cijeli intervju čitajte u tiskanom izdanju Večernjeg lista BIH