Tako barem tvrdi Mark Zuckerberg, direktor Mete, koji predviđa da će pametne telefone zamijeniti pametne naočale.
“To će se dogoditi već tijekom 30-ih godina ovog stoljeća,“ izjavio je Zuckerberg prije nešto više od mjesec dana u intervjuu za portal Verge. Prema riječima tvorca Facebooka, pametne naočale, koje Meta razvija zajedno s drugim tehnološkim gigantima, moći će obavljati niz funkcija koje danas obavljaju pametni telefoni, prenosi dnevno.hr.
Bit će u mogućnosti snimati fotografije i videozapise, reproducirati glazbu i video sadržaje, primati i otvarati poruke te prikazivati rute i pravce do odredišta izravno u korisnikovom vidnom polju. Osim toga, korisnicima će nuditi proširenu i virtualnu stvarnost te pružati informacije o objektima koje promatraju, dok će ugrađena umjetna inteligencija proširiti mogućnosti naočala na potpuno novu razinu.
‘Svi će ih nositi’
Pametne naočale bit će u stanju pratiti i korisnikovo zdravlje, poput mjerenja otkucaja srca i krvnog tlaka, dok će opcija prijevoda u stvarnom vremenu korisnicima omogućiti jednostavniju komunikaciju s ljudima iz različitih jezičnih područja. “Dogodit će se isto što i s računalima,“ objašnjava Zuckerberg. “Svi ih imamo kod kuće, ali većinom koristimo mobitele. Slično će se dogoditi i s pametnim telefonima.“
Zuckerberg ističe kako će ove pametne naočale izgledati kao obične sunčane naočale, čime će biti znatno praktičnije i privlačnije od sadašnjih glomaznih uređaja za virtualnu stvarnost. “Već sada 1 do 2 milijarde ljudi svakodnevno nosi naočale. Kao što su svi prešli s računala na pametne telefone, mislim da će svi koji nose naočale brzo prijeći na pametne naočale,“ rekao je Zuckerberg. “Naočale će postati toliko korisne da će ih nositi i oni koji sada ne koriste naočale,“ dodao je.
Meta je već predstavila prototip svojih pametnih naočala pod nazivom Orion, no datum početka komercijalne upotrebe još nije objavljen. Glavne prepreke trenutno uključuju visoke troškove proizvodnje i probleme s napajanjem uređaja, što bi moglo ograničiti njihovu širu dostupnost.
Podsjećamo, nije ovo prvi put da velika tehnološka tvrtka pokušava popularizirati pametne naočale. Mnogi se sjećaju neuspjelog pokušaja Googlea prije nekoliko godina, no s obzirom na tehnološki napredak u međuvremenu, Zuckerbergova predviđanja možda su bliža stvarnosti.