U Bihaću je u ponedjeljak pokopana liječnica Azra Spahić, koju je u petak navečer automobilom na Marindvoru u Sarajevu usmrtio Armin Berberović. Berberović, koji je u tom trenutku bio pijan i vozio bez vozačke, još dvije djevojke teško je ozlijedio. Javnost je ogorčena novim slučajem smrti mlade djevojke zbog bahate vožnje i traži reakciju mjerodavnih kako bi se zaustavilo divljanje automobilima po ulicama glavnog grada, zbog čega je već ugašeno nekoliko mladih života, piše Večernji list BiH.
Ogromna smrtnost
Podaci pokazuju da više ljudi strada u prometu nego od posljedica vatrenog oružja. Tijekom prošle godine na cestama BiH život su izgubile 222 osobe, dok je 1500 osoba zadobilo teške ozljede. Stručnjaci su suglasni da su potrebne izmjene postojećeg zakonskog rješenja kako bi bila povećana sigurnost na cestama. Mora biti urađena detaljna analiza u koju će biti uključeni stručnjaci i potom pristupiti izmjenama postojeće regulative ili izradi novog zakona. Da je Zakon o sigurnosti prometa potrebno mijenjati, suglasni su i u resornom ministarstvu. Postojeće zakonsko rješenje ima nedostatke i nije usklađeno s europskim smjernicama te je opredjeljenje da se umjesto izmjena postojećeg kreira novi Zakon o sigurnosti prometa. - Jedan od nedostataka je neprepoznavanje pojma "obijesni vozač" jer smo svjedoci da se pogotovo povratnici u činjenju kaznenog djela ugrožavanja sigurnosti prometa na cestama BiH ne kažnjavaju odgovarajuće. I to je jedan od najvećih nedostataka ovog zakona - kaže Anel Topalović, savjetnik ministra prometa i veza BiH, piše Večernji list BiH.
Ne poštuju se ograničenja
Zastupnik u Parlamentu BiH Saša Magazinović prije sedam godina tražio je da se u Zakon o sigurnosti prometa ugradi termin "obijesne", odnosno bahate vožnje. Inicijativu je podnio Vijeću ministara BiH nakon tragedije u kojoj su život izgubile studentice Selma Agić i Edita Malkoč. Danas, sedam godina poslije, na ulicama ponovno nestaju mladi životi, a zakon i dalje ne tretira pojam bahate vožnje. Ministar unutarnjih poslova SŽ-a Admir Katica najavio je da će s predstavnicima Općinskog suda u Sarajevu pokušati što prije dogovoriti procedure u vezi s oduzimanjem automobila od višestrukih počinitelja kaznenih djela u prometu. - Prošle godine imali smo 178 takvih slučajeva gdje nije odobreno oduzimanje vozila bahatim vozačima. Smatramo da je to jedan od osnovnih alata u ovoj borbi. Bilo bi dobro i u državnom Zakonu o sigurnosti u prometu navesti i trajno oduzimanje kao mjeru protiv ove pojave - kazao je Katica. Profesor Igor Marković, stalni sudski vještak prometne struke, prijedloge da se smanji brzina na ulicama u Sarajevu smatra beskorisnim jer počinitelji ograničenja brzine inače ne poštuju, piše Večernji list BiH. Uz povećanje broja policajaca, postavljanje radara, stacionarnih i pokretnih, te uređaja za smirivanje prometa, smatra da je najučinkovitije rješenje ipak rigorozna novčana kazna, ali i drugi oblici kažnjavanja. Većina smatra da nije rješenje ograničavanje brzine sa 60 na 50 km/h. Nisu krivi oni koji voze 60 na sat, već oni koji voze 120 u alkoholiziranom stanju.
Nužne izmjene zakona kako bi se obuzdalo bahate vozače u BiH
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.