Farizeji bijahu više čuvari tradicije i ljudskih propisa nego življenja Božjeg nauka. Matej donosi u dvanaestom poglavlju još jedno njihovo osporavanje Isusa. Isus je subotom u sinagogi susreo čovjeka usahle ruke. Ovaj događaj donose i evanđelisti Marko (3,1-6) i Luka (6,6-11). Farizeji postavljaju Isusu pitanje, ne radi boljeg poznavanja Boga ili novog tumačenja, nego da ga mogu optužiti: “Je li subotom dopušteno liječiti?” (Mt 12,11) Isus im umjesto izravnog odgovora postavlja pitanja: “Tko ima među vama koji bi imao jednu ovcu pa je, kad bi ta u subotu upala u jamu, ne bi uhvatio i izvadio? A koliko je vrjedniji čovjek od ovce?” (Mt 12,11-12) Isus zaključuje: “Dakle, slobodno je subotom činiti dobro”. Već je prorok Hošea govorio kako formalizam može gušiti pravu vjeru: “Ljubav mi je mila, a ne žrtve, poznavanje Boga, ne paljenice”. Subota je za Židove bila važna. Prisjetimo se utemeljenja subote u SP: Post 2,2-3: “I sedmog dana Bog dovrši svoje djelo koje učini. I počinu u sedmi dan od svega djela koje učini. I blagoslovi Bog sedmi dan i posveti, jer u taj dan počinu od svega djela svoga koje učini.” Izl 16,23: “Ovo je zapovijed Gospodinova: Sutra je dan potpunog odmora, subota Gospodinu posvećena”; Izl 20,11: “Ta i Gospodin je šest dana stvarao nebo, zemlju i more i sve što je u njima, a sedmoga je dana počinio. Stoga je Gospodin blagoslovio i posvetio dan subotnji”; Izl 31,14: “Držite, dakle, subotu, jer je ona za sve sveta. Tko je oskvrne, neka se pogubi; tko bude u njoj radio ikakav posao, neka se odstrani iz svoga naroda” i Iz 58,13: “Zadržiš li nogu da ne pogaziš subotu i u sveti dan ne obavljaš poslove, nazoveš li subotu milinom, a časnim dan Gospodinu posvećen.” Isus nije protiv održavanja subote, nego iskrivljenog tumačenja i formalizma. Zato jednom reče: “Subota je stvorena radi čovjeka, a ne čovjek radi subote” (Mk 2,27)
Isus započe razgovor s čovjekom usahle ruke. Reče mu da ispruži bolesnu ruku. Čovjek posluša Isusa te ispruži bolesnu ruku. Ona mu ozdravi. Farizeji, vjerojatno ljuti i mrzovoljni, hitro odoše iz sinagoge. Skupili su se i počeli vijećati protiv Isusa. Obuzela ih je mržnja. Tražili su načina kako Isusa pogubiti.