Evanđelist Matej u sedamnaestom poglavlju donosi pet perikopa: Preobraženje, Pitanje o Iliji, Ozdravljenje opsjednutog padavičara, Isus drugi put navješćuje svoju smrt i Hramski porez. Preobraženje slijedi nakon što je Isus navijestio prvi put svoju smrt i najavio kako će biti težak put onih koji ga žele nasljedovati. Kad se Isus s gore Tabor spustio, pristupi mu mnoštvo ljudi. Među svima njima približi mu se jedan čovjek. Čim je prošao kroz mnoštvo i učinio prema Isusu nekoliko koraka, moglo se zamijetiti da ima neki veliki problem. Još kad je pao na koljena pred Isusa, vidjelo se da ima nešto zamoliti ili pitati.
Reče Isusu: “Gospodine, smiluj se sinu mojemu jer je mjesečar, strašno trpi. Često se baca sada u vatru, sad u vodu. (Imao je epilepsiju.) Dovedoh ga tvojim učenicima, ali ga ne mogoše ozdraviti.” (Mt 17, 15-16) Isus odgovori na molbu prijekorom: “O bezvjerni i pokvareni naraštaju, dokle ću još morati ostati s vama? Dokle li vas podnositi?” (Mt 17,17) Pozvao je da mu dovedu bolesnog dječaka. Isus naloži zlu duhu da iziđe iz dječaka. Dječak je odmah ozdravio. Isusovi učenici su ostali zbunjeni i zapanjeni. Sada oni priđoše bliže Isusu.
Kad su bili sigurni da su sami s Isusom, upitaše ga: “Zašto ga mi ne mogosmo istjerati?”. (Mt 17,19) Isus smatra kako nisu imali dovoljno vjere. Zato im reče da ga nisu mogli izgnati jer im je vjera mala. Isus nastavlja tumačiti kako je i najmanja vjera u sebi snažna. Kad je vjera mala poput gorušičina zrna, a to je najmanje zrno, čovjek može i gore premještati. U nekim se rukopisima navodi kako je Isus rekao da se ta vrsta zloga može izgnati samo “molitvom i postom”. To je utjecaj iz Markova evanđelja.
Isus svim učenicima u Galileji još jedanput naviješta svoju smrt, ali i uskrsnuće: “Sin Čovječji ima biti predan u ruke ljudima. Oni će ga ubiti, a on će uskrsnuti treći dan.” (Mt 17, 22-23). Učenici se još više ražalostiše...