Hrvatski obrazovni sustav napokon dobiva nacionalne ispite, a s njima i stvarnu priliku da se u sklopu cijele vertikale obrazovanja naglasak stavi na stvarno znanje učenika. Nemaju nacionalni ispiti nikakve veze s prijamnim ispitima, nisu u svojoj namjeri ni provedbi ni približno slični i neće nikada zamijeniti jedni druge. I stoga je izuzetno važno ne samo za učenike nego i za roditelje i nastavnike da nacionalne ispite shvate kao najbolji put objektivne procjene znanja koja sustavu može samo pomoći.
To, nažalost, već u pilot-projektu shvaćaju samo oni nastavnici čiji je rad uistinu orijentiran, bez posebnih uputa obrazovne politike, na znanje učenika, a ne na njegovu ocjenu, a nisu u većini ni roditelji koji razumiju da ocjena učeniku ne jamči ništa. Bunili su se i djeca i roditelji kada se prvi put uvodila i državna matura kao prvi ispit koji je jednak za sve učenike, u kojem nije bitno čiji je učenik sin ili kćer i u kojem je jedino važno znaš ili ne… Tako će i nacionalni ispiti najprije na površinu izbaciti upravo one dionike sustava koji će se glasno protiviti jedinom objektivnom vanjskom vrednovanju znanja učenika osnovnih škola jer će se u tim ispitima ujedno iskristalizirati i nerealno ocjenjivanje i trud onih čiji je posao prenijeti znanje. Rezultati tih ispita otvorit će mnoga pitanja, a umanjit će i ambicije roditelja.
Tako će se ujedno iskristalizirati i daljnji put učenika u srednjim školama koje se i sada bore s najboljima koji su najbolji tek po subjektivnoj ocjeni u osnovnoj školi. Hrvatska tek treba odlučiti što će točno s nacionalnim ispitima i njezinim rezultatima, ali svakako treba ići u smjeru unapređenja obrazovnog sustava, koliko god to nastavnicima i učiteljima stvaralo stres i natjeralo ih da u prvim reakcijama nakon rezultata pilot-projekta nacionalnih ispita izuste kako oni djecu nisu pripremali za nacionalne ispite jer nisu dobili takve upute obrazovne politike. A da su i dobili ikakve upute, one bi se mogle sastaviti samo u jednostavnu rečenicu: dođite na radno mjesto i odradite posao! Jer nacionalni ispiti nisu za upute, oni su jedini ispiti koji predstavljaju stvarno stanje, točnije stvarnu razinu znanja učenika koja mora biti temelj za prelazak u srednje škole. Ujedno su prilika onim najboljim nastavnicima, profesorima i učiteljima koje naše škole imaju da konačno dođu u prvi plan, da budu cijenjeni i plaćeni za svoj rad.
Još nema komentara
Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.