Ovogodišnja ljetna turistička sezona, uz izazove koje nosi sa sobom uslijed pandemije i ograničenja putovanja, za Bosnu i Hercegovinu će predstavljati i poseban izazov u svjetlu činjenice da će brojni građani iz Europske unije s posebnim potvrdama o putovanju birati tradicionalne lokacije unutar Europske unije, poput Hrvatske, Španjolske i Grčke, a to znači kako u startu neće birati Bosnu i Hercegovinu kao opciju za koju, barem u ovom trenutku, ne trebaju nikakve potvrde, piše Večernji list BiH.
Pridržavanje mjera
Istodobno, problem bi im možda predstavljala i činjenica kako prilikom povratka iz BiH u svoje matične države moraju u neki oblik karantene, a sve to govori o potrebi da se Bosna i Hercegovina ove godine okrene ili novim tržištima ili pak prilagodi ponudu domaćim gostima, kao i onima iz nekih od susjednih država, poput Srbije.
Naravno, pritom će ključna biti osobna odgovornost, pridržavajući se maksimalno svih mjera socijalne distance. Kada je riječ o novim pristupima promociji, internet ima vodeću riječ, a poseban značaj leži u platformama koje na brz i učinkovit način promoviraju bogatu bosanskohercegovačku ponudu.
Primjerice, kompanija Linden, koja je kroz projekt “Sarajevo Navigator” i povezane aktivnosti već 15 godina aktivan sudionik u razvoju i promociji bh. turističke ponude, kreirala je inovativnu platformu www.odmoriubih.ba, čiji je razvoj financiran u okviru projekta “MarketMakers” koji podržava vlada Švicarske, a provode Helvetas Swiss Intercooperation i Kolektiv d.o.o. u BiH.
Dugoročni cilj platforme je postati središnje mjesto za putovanja po Bosni i Hercegovini, na kojem se mogu pronaći prijedlozi, informacije i ideje za putovanja.
Istodobno, Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) pokrenula je nedavno petogodišnji projekt razvoja održivog turizma u Bosni i Hercegovini, koji će, kroz poticanje suradnje među svim razinama vlasti, gospodarstva i lokalnih zajednica, podržati oporavak turističkog sektora u BiH od negativnog utjecaja pandemije. O ozbiljnosti i značaju projekta govori i činjenica kako je vrijedan čak 20 milijuna američkih dolara, a cilj je potpora dalekosežnom ekonomskom razvoju pokrenutom turizmom te promocija društvene harmonije kroz prirodno aktiviranje bogatog kulturnog nasljeđa i prirodnih ljepota Bosne i Hercegovine.
Očekivanja
Na terenu se pak lokalne zajednice pripremaju, svaka u ovisnosti o specifičnoj situaciji u kojoj se nalazi.
Neum, kao jedini bh. grad na moru, prošle je godine bio u fokusu zbog popunjenosti kapaciteta, a gosti su bili uglavnom ili državljani Bosne i Hercegovine ili Srbije. Načelnik Neuma Dragan Jurković za Fenu je kazao kako se nada kako će se epidemiološka situacija poboljšati i da će imati koliko-toliko uspješnu turističku sezonu. •