U trgovinama, buticima, tržnim centrima danas je „Black Friday“, vikend akcijskih prodaja, što je izazvalo velike gužve u glavnom gradu BiH. Ulice u središtu grada zakrčene su automobilima, a trenutno je obustavljen i tramvajski promet.
Ljudi su s nestrpljenjem čekali sniženja, jer svaka ušteđena marka dobro dođe.
Trgovine obuće, odjeće, namještaja, kućanskih aparata već danima najavljuju nezapamćena sniženja, negdje i do 70 posto. No, pitanje je hoćemo li danas moći s malo novca kupiti mnogo.
Zato iz udruženja za zaštitu potrošača pozivaju na oprez, a predsjednik Udruženja „Futura“ Marin Bago kaže kako su domaći kupci postali mudri i više ne nasjedaju na puku reklamu, piše Dnevni avaz.
- Prema zakonu, trgovac mora sniziti cijene 25 posto artikala, a kod na sniženje stavi nekoliko njih i zalijepe ogromna slova na izlog. U Europi i SAD ovaj je vikend prilika da se trgovine isprazne od prošlogodišnje robe - rekao je Bago i dodao kako je kod nas „Black Friday“ više reklama nego sniženje.
I sami smo se uvidjeli u to. Ušli smo u nekoliko trgovina i u jednoj su već pripremljeni artikli s akcijom i do 70 posto, ali je u ponudi ljetna odjeća. U drugoj trgovini na polici piše da je sniženje 60 posto, ali riječ je o tek jednom artiklu, dok su drugi sniženi tek od 15 do 35 posto.
Udruženja za zaštitu potrošača upozoravaju kako se događa i da trgovine podignu cijenu prije sniženja, pa onda svaki popust dobro dođe. Drugi opet snižavaju artikle koji se slabo prodaju, a treći nude sniženja na kasi, tako da zapravo kupac i ne zna koliko će i hoće li uopće dobiti jeftiniji proizvod.
Širom svijeta to je, međutim, druga priča. U trgovinama bukvalno počinje rat za svaki komad.