Nove nastavne prakse u bh. obrazovanju svakako su i više nego potrebne kako bi osvježile postojeće nastavne planove i programe. Svijet se promijenio – digitalizirao i učenici trebaju inovacije u nastavi.
Entuzijasti kreativnim idejama pomjeraju granice. Dvadeset godina u BiH djeluje Centar za obrazovne inicijative, a ove godine su dodijelili i prve nagrade za inovativne nastavnike za doprinos obrazovanju. Magistrica odgojnih znanosti Amela Mešić, zaposlena kao učiteljica u Donjoj Mahali kod Orašja, među 50 nominiranih dobila je nagradu u kategoriji za razrednu nastavu.
Istraživanje o tradiciji
Priznanje i novčana nagrada uručeni su joj u Sarajevu, a nagradu će, kaže Mešić, odmah usmjeriti za nabavu projektora u učionici. Učiteljica Mešić dobila je priznaje za projekt “Učimo iz prošlosti da bi nam bilo bolje u budućnosti”, gdje je kod učenika potaknula osjećaj čuvanja i proučavanja tradicije zavičaja kao temelja za bolju budućnost.
Vjeruje kako će imati priliku svoja iskustva prenijeti i ostalim kolegama te ih potaknuti da s djecom rade na zanimljivim projektima i “izvuku” iz sebe najbolje ideje i maštu.
Dobru praksu rada u Donjoj Mahali potvrdili nam i učenici. Karlo Matković smatra kako ga je istraživanje naučilo da se više poštuju stari običaji koje treba njegovati kako ne bi nestali. I učenik Dario Živković smatra važnim njegovanje kulturne baštine svojega kraja, a Marijana Bernatović dodaje kako posebnu važnost ima folklorna tradicija koju mladi moraju baštiniti.
Samopouzdanje kod djece
- Prije dvadeset godina, kada sam počela raditi, prvo sam htjela dokazati svojim roditeljima da nisu uzalud uložili novac u moje školovanje, a onda u školi da zaslužujem posao koji mi je povjeren, pa onda kolegama da me podrže u radu, roditeljima djece da imaju u mene povjerenje i učenicima da me zavole. U cijeloj toj priči – godinama pokušavam nekome nešto dokazati. Prije izvjesnog vremena, kada sam trebala pritisnuti jedan mali gumb da pošaljem svoju prijavu za ovo natjecanje, shvatila sam da se dokazujem najvažnijoj osobi – sebi.
Vidi, Amela, imaš hrabrosti vjerovati u sebe. U tom trenutku shvatila sam da sam počela, nakon 20 godina, vjerovati u sebe. No, bez vas još uvijek ne bih shvatila da smijem i dalje mahati krilima i letjeti, kazala je Amela prilikom primanja nagrade u Sarajevu. Po povratku u Orašje priznaje kako joj je najveća vrijednost priznanja to što je došlo u malu sredinu te potvrđuje da se i u njoj mogu postići zapaženi rezultati. Osim za razrednu, nagrade su dodijeljene i za najinovativnije projekte u vrtićima, u predmetnoj nastavi, u srednjim školama te za stručne suradnike, ukupno u pet kategorija.
Na natječaj je pristiglo više od 200 projekata, a među nominiranim u kategoriji vrtića bio je i projekt Kristine Dominković, odgajateljice u DV-u “Pčelica” Orašje. Pet nagrađenih djelatnika iduće će godine biti u Povjerenstvu za ocjenu i izbor najboljih projekata. •