Slabljenje njemačke ekonomije, ali i ekonomija zemalja značajnih bh. vanjskotrgovinskih partnera utjecalo je na bh. industriju, proizvođače automobilskih dijelova u metalskoj te na tekstilnu i industriju plastike, izjavio je Feni direktor Sektora za industriju i usluge Gospodarske komore Federacije BiH Almin Mališević. Kriza u Njemačkoj, dodao je Mališević, vidljiva je i izvan automobilske industrije, odnosno cijela ekonomija je u fazi stagnacije. Stopa rasta zemalja EU je niska, a poznato je da se većina roba iz BiH izvozi na tržište EU. Velika promjena koncepta automobilske industrije, odnosno prelazak s motora na unutarnje izgaranje (SUS) na električne automobile ima globalni utjecaj, pa tako i na bh. proizvođače automobilskih dijelova.
U BiH, kako je kazao, postoji nekoliko primjera kompanija koje su se prilagodile i počele s proizvodnjom dijelova za električna vozila. Mnoge tvrtke, posebno iz sektora energetske industrije, proizvodnje čelika i cementa, prema njegovim riječima, razmatraju prelazak na učinkovitije tehnologije i smanjenje ugljičnog otiska kako bi izbjegle potencijalne pristojbe na emisije ugljičnog dioksida. Uvođenjem ekološki prihvatljivih praksi, kao što je upotreba obnovljivih izvora energije i optimizacija procesa proizvodnje u cilju smanjenja emisija, samo su neki od načina za smanjenje troškova pristojbe.
- Kompanije su počele ulagati u sustave za praćenje i upravljanje emisijama CO2 kako bi ispunile nužne zahtjeve. Važno je napomenuti da je prije godinu dana počeo proces izrade izvješća o emisijama CO2. Nužno je da svi koji će od 1. siječnja 2026. godine imati obvezu plaćanja CBAM pristojbe planiraju svoje poslovne strategije u smjeru smanjenja ekološkog utjecaja i povećanja energetske učinkovitosti. Plaćanje pristojbe smanjit će konkurentnost bh. proizvoda na tržištu EU - rekao je Mališević.