nove zakonske odredbe

Reklamacije na proizvode prihvaćat će se i elektronički

23.04.2022.
u 08:20

Uvest će se zakonske odredbe po kojima svaki kupac robe može podnijeti reklamaciju na kupljeni proizvod, što obuhvaća dolazak osobno u poslovne prostorije ili da se reklamacija uloži preko pošte i elektroničke pošte

Pored objave cijene robe koja je istaknuta kao sniženje svaki trgovac će, biti obvezan objaviti i najnižu cijenu po kojoj se taj isti artikl općenito prodavao u posljednjih 30 dana kako bi se kupcima pružila točna informacija jesu li taj isti artikl možda već mogli kupiti po povoljnijim uvjetima kao i jasno i vidljivo isticanje cijena na potrošačkim proizvodima s obavještavanjem potrošača o sniženjima cijena, piše Večernji list BiH.

Novčane kazne

Uvodi se novčano kažnjavanje zbog nepoštene poslovne prakse vezano uz zavaravajuće oglašavanje robe kao identične kad su u stvarnosti njihov sastav i svojstava različiti, tzv. roba dvojne kvalitete. Uvest će se zakonske odredbe po kojima svaki kupac robe može podnijeti reklamaciju na kupljeni proizvod, što obuhvaća dolazak osobno u poslovne prostorije ili da se reklamacija uloži preko pošte i elektroničke pošte. Svaki trgovac dužan će biti jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja reklamacije u svojim poslovnim prostorijama i na mrežnoj stranici ako je uspostavljena. Bit će propisana i detaljno uređena obveza trgovca da prije sklapanja ugovora na daljinu ili izvan njegovih poslovnih prostorija obavijesti potrošača o svemu što mu je potrebno da bi donio informiranu obavijest o kupnji. Ovo su samo neke od odredbi koje je potrebno ugraditi u Novi zakon o zaštiti potrošača u BiH, a o čemu su ovih dana nakon punih 16 godina od kada je na snazi stari zakon počele razgovarati mjerodavne vlasti entiteta i Vijeća ministara BiH i to zbog uvjeta koje je nametnula Europska komisija iz pretpristupnih pregovora oko pridruživanja u članstvo EU-a. Novi Zakon o zaštiti potrošača regulirat će i osjetljivo pitanje parkiranja automobila na javnim parkiralištima. Kao u susjednoj Hrvatskoj i svim državama članicama Europske unije, i u BiH će ovaj novi zakon ispraviti i nepravdu koja je postojala vezano uz uslugu parkiranja. Naime, parkiranje će novim zakonom izrijekom biti navedeno na popisu javnih usluga, što znači da će se svi potrošači koji imaju prigovor s njim obratiti Povjerenstvu za zaštitu potrošača pri pružatelju usluge koji po zakonu, između ostaloga, za člana mora imati i predstavnika potrošačkih udruga, umjesto da se pružateljima usluga parkiranja dopušta da proces reklamacija zapravo uređuju samostalno, a što se tijekom godina pokazalo iznimno lošim za potrošače. Vlada Federacije BiH je na prijedlog Federalnog ministarstva trgovine zaključila da će Vijeću ministara BiH uputiti inicijativu za utvrđivanje i upućivanje u parlamentarnu proceduru prednacrta Zakona o zaštiti potrošača BiH, usklađenog s pravnom stečevinom Europske unije. U informaciji Federalnog ministarstva trgovine prezentiranoj Vladi navedeno je da je pravni okvir za zaštitu potrošača u BiH sadržan u Zakonu o zaštiti potrošača BiH, a koji se primjenjuje u FBiH i Brčko Distriktu, dok se u Republici Srpskoj primjenjuje entitetski zakon iz ove oblasti. Iz Ministarstva ističu da se od usvajanja važećeg bh. zakona 2006. zakonodavstvo o zaštiti potrošača u BiH nije mijenjalo, izuzev manje izmjene u 2015.

Tržište i pravila EU-a

U Europskoj uniji zakonodavstvo o zaštiti potrošača je značajno promijenjeno te je kroz velik dio novih direktiva odgovoreno na nove tržišne okolnosti. Zbog toga postoji potreba da bude osigurana usklađenost bh. zakona sa značajnim promjenama u okviru pravne stečevine Europske unije. Sporazumom o stabilizaciji i pridruživanju između BiH i Europske unije, koji je stupio na snagu u lipnju 2015. godine, BiH se obvezala uskladiti svoje zakonodavstvo s europskom pravnom stečevinom. To je i jedan od osnovnih uvjeta koje BiH mora ispuniti na svom putu k članstvu u Europskoj uniji.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije