U slučaju Slavka Mrševića, mladića s Aspergerovim sindromom, umjesto poštovanja izdanih instrukcija i preporuka nadležne institucije RS-a su odabrale administrativnu “bitku” protiv samog učenika i njegovih roditelja, tvrde iz Istinomjera.
Ni Slavkova škola u Rudom ni Ministarstvo obrazovanja RS-a nisu pokazali želju da, kako smatraju, nauče kako se treba odnositi prema inkluzivnom obrazovanju.
Iz Istinomera su naveli da je u pitanju krše osnovnih prava ovog mladića, kojem je već drugu godinu uskraćeno pravo na srednjoškolsko obrazovanje.
Slavko ima dijagnosticiran aspergerov sindrom (visokofunkionalni oblik poremećaja iz autističnog spektra), a dospio je u žižu javnosti kada se saznalo da mu je zbog ove dijagnoze onemogućen pristup Srednjoj prometnoj tehničkoj školi (SŠC) u Rudom, koju je pohađao.
Prema stručnim mišljenjima, Slavko je sposoban da se školuje redovitim putem, ali uz prilagođeni, inkluzivni nastavni plan i program.
- Umjeto toga, škola mu je zabranila da pohađa nastavu – tvrde iz Istinomjera.
Smatraju da su nadležni u školi Slavku Mrševiću onemogući obrazovanje i učestvovanje u nastavi, jer mu nisu zaključivane ocjene na polugodištu, a na kraju školske godine 2015./2016. godine nije mu izdato svjedočanstvo, niti ispisnica iz škole.
- Iako su za to postojale jasne instrukcije, za Slavka nije organizirana adekvatna nastava, uključujući i osiguranje asistenta, što je odgovornost i samog entitetskog ministarstva obrazovanja. Zatim, SŠC Rudo za njega nije organiziralo odgovarajući razredni ispit u lipnju i kolovozu 2016. godine. Prosvjetna inspekcija je naložila da se razredni ispiti održe u studenom 2016. godine kako bi se ispravilo nezakonito postupanje. Ministarstvo prosvjete i kulture RS, kao krovna institucija, poništilo je ovo rješenje, i cijelu situaciju vratilo dva koraka unatrag. Ovim je ‘poništena’ i Slavkova šansa za redovito školovanje – tvrde iz Istinomjera.
U skladu s mišljenjima Republičkog pedagoškog zavoda, Prvostupanjske stručne (liječničke) komisije, te Prosvjetne inspekcije i Ombudsmana za djecu u RS, ne treba pronalaziti nikakvo posebno rješenje niti kreirati ''specijalni'' nastavni plan i program za Slavka, već samo izvršiti prilagodba postojećeg.
- Međutim, umjesto poštovanja izdanih instrukcija i preporuka, i Ministarstvo i škola su odabrali administrativnu 'bitku' protiv samog učenika i njegovih roditelja, bez želje da nauče kako se SŠC, odnosno obrazovni sustav u cjelini, mora i treba odnositi prema inkluzivnom obrazovanju - priopćeno je iz Istinomjera.