Vozači kamiona s područja BiH odlučili su se udružiti kako bi konačno stali u kraj mnogobrojnim problemima s kojima se svakodnevno susreću u svom radu, a zbog kojih je vozača sve manje jer odlaze. Ističu kako nemaju podršku institucija, a da je situacija u sektoru u kojem radi 15.000 ljudi alarmantna.
Osnivačka skupština Saveza vozača, prevoznika i logističara u međunarodnom prijevozu roba BiH bit će održana u nedjelju, 1. rujna u Zenici. Damir Bećović iz organizacijskog odbora kazao je kako je savez pokrenut iz sna, ali i ljutnje i revolta zbog odnosa prema vozačima, piše Klix.ba.
"Gledao sam kako je jedan carinik istjerao vozača iz carinske uprave kao psa. To su ljudi odvojeni od realnosti i imaju tolike probleme zbog čega bježe iz države, osobito sada kad im se stvorila prilika da mogu otići za mjesec-dva i početi raditi. Stanje je dramatično. Nemamo podršku institucija i nismo partneri ni u čemu. Za njih smo krava muzilica ili ovce za šišanje i ništa više", kazao je Bećović.
Dodao je kako u stranim državama plaćaju kazne jer nemaju dovoljno dozvola, maltretiraju ih na carinama i drže po pet dana da bi ocarinili jedan kamion. Smatra kako samo udruženi mogu nešto promijeniti.
"Nadam se da će prijevoznici iz cijele BiH to prepoznati i udružiti se jer svi imamo iste brige bez obzira gdje živimo. Kada odemo na granicu cariniku moramo dati 10-20 eura za svaki kamion koji uđe u državu kako bi nam produžili rok prijave da bi vozač koji je primjerice iz Tuzle mogao provesti vikend kući, a da ne ide u Sarajevo na carinu jer mu je netko tako odredio ili mu naplate prekršajni nalog zato što se nije javio u subotu, već u ponedjeljak, iako ima uredne dokumente da je bio na servisu. To je potpuna samovolja", kazao je.
Bećović se se na odnos UNO BIH u čijoj nadležnosti su carinski terminali. Kazao je kako su uvjeti nikakvi. Kaže kako se nemaju gdje oprati ruke, a posebno istuširati te da nema osnovnih stvari.
"Vozač provede po pet dana u kamionu na terminalu. Tu spava, jede, vrši nuždu samo zato što nezko ima svoja tumačenja zakona", rekao je Bećović.
U regiji su uvjeti mnogo napredniji, posebno u Hrvatskoj i Sloveniji. Ističe da je uređenije i u Srbiji, ali da ni tamo nije idealno.
Prevoznici ističu kako sama činjenica da Zakon o međunarodnom cestovnom prevozu koji je donesen 2001. godine do danas nije pretrpio nikakve izmjene i pored ogromnih promjena u ovoj oblasti, dovoljno govori o interesu nadležnih institucija za rješavanje nagomilanih problema (podjela i korištenje CEMT dozvola, slobodan tranzit kroz zemlje EU, prevoz stranih prevoznika za treće zemlje bez dozvola i dr.).
S druge strane Zakon o carinskom postupku ostavio je mogućnost dvosmislenog tumačenja mnogih odredbi, što u primjeni dovodi do samovolje carinskih radnika koji svojim djelovanjem nanose štetu cjelokupnoj poslovnoj zajednici u našoj državi (zbirne robe, izvozna carinjenja, carinjenje na istom mjestu, kućno carinjenje, pretovari, skladištenja, troškovi i dr.).
"Smatramo da je krajnje vrijeme da sami počnemo krojiti svoju sudbinu u okviru ovog udruženja, kako bi sa nadležnim institucijama konačno pronašli sustavna rješenja za stvaranje ambijenta u kojem bi se mogli nositi s ogromnom i uređenom konkurencijom prevoznika iz okruženja", poručili su prevoznici.
Osnivačka skupština bit će održana 1. rujna u Hotelu Zenica u Zenici s početkom u 10 sati.