Upitna rekonstrukcija terminala tekućih tereta Operatora - Terminala Federacije

Zornić: Idemo na sud, terminale ne možemo obnoviti jer nam se pet godina obara javni natječaj

23.07.2022.
u 13:47

Premda je i nakon petog raspisanog javnog natječaja odabran najpovoljniji izvođač radova, u bihaćkom prigradskom naselju Ribić ni ovoga ljeta nije počela dugo najavljivana temeljita rekonstrukcija Terminala tekućih tereta Operator - Terminali Federacije. Ista tvrtka koja sudjeluje u natječaju, baš kao i godinama prije, i ove ga je svojom žalbom oborila te proces vratila na početak, piše Večernji list BiH. Iz Uprave Operatora - Terminala Federacije kažu kako su svi dosadašnji, pa i ovaj natječaj raspisani sukladno zakonskim propisima, pa će iz ove tvrtke rješenje problema i zaštitu svojih prava potražiti na sudu jer za obaranje natječaja, tvrde, ne postoji valjan razlog.

Riješili sve, ali se čeka

Rekonstrukcija terminala tekućih tereta u Bihaću, podzemnih i nadzemnih kapaciteta 20 milijuna litara različitih vrsta naftnih prerađevina, još je na čekanju i tko zna do kada će biti. Iako su radovi već trebali početi, oboren je još jedan javni natječaj kojim je odabran najpovoljniji ponuđač. Direktoru Operatora - Terminala FBiH Hermedinu Zorniću nije jasno zbog čega jedna tvrtka godinama žalbama opstruira početak rekonstrukcije naftnog terminala u Bihaću. - Nakon odabira najpovoljnije ponude dobili smo žalbu. Riječ je o korporaciji koju ne bih imenovao. Natječaj je oboren. Moramo sukladno toj odluci i postupiti. Međutim, poražavajuće je to da se natječaji obaraju na ovakav način zbog nekog zareza ili ne znam čega. Mislim da je važnost izgradnje toga terminala puno veća - kaže Zornić. Nakon 25 godina rada u naftnom terminalu u Bihaću konačno su riješili imovinsko-pravne odnose, izradili i revidirali glavni izvedbeni projekt, raspisali javni natječaj i postupak proveli sukladno Zakonu o javnim nabavama. Stavljanje u funkciju terminala tekućih tereta u Bihaću za Upravu ŽFBiH od iznimnog je značaja jer bi se gorivo do njega dopremalo željezničkim kompozicijama, što bi značajno smanjilo troškove dopreme koji inače “divljaju” na tržištu. - Željeznice Federacije su, što se tiče infrastrukture, spremne za prihvat svih roba, pa tako i nafte, no, ako bi se taj prijevoz i dalje odvijao cestovnim prometom, kamionima, to za nas ne bi imalo nikakav značaj. Sam način prijevoza, odnosno dopreme nafte u terminale, ovisit će o poslovnoj odluci samih Terminala, a mi u Željeznicama smatramo kako bi se sva nafta, gdje god je to moguće organizirati, trebala prevoziti željeznicom - kaže Samir Alagić, direktor bihaćkoga Područja infrastrukture Željeznica FBiH. Kako bi se to omogućilo, Alagić dodaje kako je potrebno donijeti i provesti niz zakona, poput Zakona o kontroli tekućih goriva i Zakona o ekologiji koji je i smjernica Europske unije, Zakona o prijevozu opasnih tvari i niza drugih akata kojima bi se uredilo tržište nafte i naftnih prerađevina. Direktor Zornić zbog obaranja javnoga natječaja moli nadležne institucije da se obrate Uredu za razmatranje žalbi FBiH i zatraže ime tvrtke koja im je samo u ovoj godini podnijela čak 59 žalbi, a Ured donio isti broj odluka. - Pa, je li to moguće. Neprirodno je da u 5-6 mjeseci imamo 59 žalbi. Poražavajuće je to.

Odluka će biti na sudu

Vidjet ćemo koja je sljedeća instancija i stav Uprave će, siguran sam, biti da se ide na sljedeće tijelo, a to je sudsko odlučivanje - poručuje Hermedin Zornić, direktor Operatora - Terminala Federacije. U Upravi Operatora - Terminala Federacije vjeruju kako će sud realno sagledati cjelokupnu situaciju i donijeti pravičnu presudu, a odabir najpovoljnije ponude kvalificirati onako kako je već kvalificiran i odabran najpovoljniji izvođač radova kako bi oni mogli i početi. Tvrtkama koje sustavno obaraju natječaje treba izvršiti reviziju odluka pa vidjeti zbog čega to rade, smatra Zornić.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije