Evanđelist Matej u dvadeset i trećem poglavlju donosi Isusov govor koji je održao protiv pismoznanaca i farizeja koji su sjeli i zauzeli Mojsijevu stolicu. Njihov život i govor su se razlikovali. Sami se nisu trudili živjeti ono što su ljudima govorili. Postali su oholi. Sve što su činili bilo je samo radi jave, kako bi ih ljudi vidjeli i pohvalili. Isus svoje slušatelje poziva na skromnost i samozatajnost. Zatim se izravno obratio književnicima i farizejima te im iznio sedam prigovora koje bibličari nazivaju sedmerostruki “jao”: 1. nazvao ih je licemjernima jer su zatvarali vrata kraljevstva nebeskog ljudima koji su ga zbilja htjeli; 2. tražili su uporno svoje istovjernike koji su postajali licemjerniji od njih; 3. nazvao ih je slijepim vođama koji su smatrali da je veće zakleti se hramskim zlatom nego samim hramom i žrtvenim darom nego žrtvenikom.
Zato ih Isus pita: “Pa što je veće: zlato ili Hram koji posvećuje zlato?” (Mt 23,17) i “Pa što je veće: žrtveni dar ili žrtvenik koji posvećuje žrtveni dar?” (Mt 23,19); 4. prigovara im što ne razlikuju što je važnije - desetina koju daju ili ono što je najvažnije u Zakonu: pravednost, milosrđe i vjernosti; 5. prigovara im što drže do vanjskog izgleda, a ne onoga što je u čovjeku kao što su otimačina i pohlepa; 6. prigovara im što je njihova pravednost samo ako ih se promatra i vidi, a unutrašnjost puna licemjerstva i nepravednosti i 7. ukrašavaju grobove proroka koje su njihovi preci ubijali te tako pokazuju čiji su nasljednici.
Zatim slijedi žestoko Isusovo pitanje: “Guje, zmijski okoti! Kako možete izbjegnuti osudu paklenu?” (Mt 23,33) Isus proriče što će se dogoditi s glavnim gradom: “Jeruzaleme, Jeruzaleme, što ubijaš proroke i kamenuješ one koji su ti poslani! Koliko puta htjedoh skupiti tvoju djecu kao što kvočka skuplja svoje pliće pod krila, ali vi ne htjedoste! Evo, vaša će kuća (neki pišu Hram) biti prepuštena vama - pusta” (Mt 23,37-38). Hram je razrušen 70. godine poslije Krista. Jedna od zapreka širenje kršćanstva danas jest farizeizam nas kršćana.