Još uvijek je u javnosti prilična nepoznanica da se u Posavini, točnije u Orašju, izrađuju sedla za američke kauboje. Priča je to koju smo ispričali prije gotovo osam godina kada je njemačka tvrtka JD Seddlary Rolanda Durra odabrala Orašje za sjedište tvrtke za BiH, piše Večernji list BiH.
Danas proizvode sedla za probirljivo američko, ali i tržišta Australije, Južne Afrike i gotovo cijeloga svijeta. Mala tvrtka radi kao složna obitelj s 11 zaposlenih. Sedla koja proizvode u Orašju nisu prosječna, već luksuzna, visoko zahtjevne ručne izrade i od vrhunskih materijala (štavljena goveđa koža stiže iz Amerike i obrađuju ručno. Cijena po jednom komadu doseže od tisuću do vrtoglavih čak tri tisuće eura. Uspijevaju na godinu proizvesti oko tisuću sedala.
Djelatnici tvrtke Sedlary, kažu, vidjeli su sedla koja su izašla iz njihovih ruku na konjima poznatih glumaca u raznim sapunicama, čak i zvučnijim filmovima. Ne smiju otkrivati imena zbog poslovne politike tvrtke. Ipak, doznajemo da su i Hercegovci počeli jahati posavska sedla. Prvi je krenuo s kupnjom poduzetnik iz Ljubuškog gdje je kupac naručio sedlo po želji s inicijalima za svoje sinove.
- Djelatnici tvrtke Seddlary su zanatlije, gimnazijalci, tekstilci, ali svi su nakon edukcije uspješno svladali tajne dobro urađenog sedla koje podliježe visokim standardima koji ne poznaju improvizaciju. Mala i stručna ekipa Saddlery Orašja uigrana je, posao ide "kao na traci" jer svatko zna točno kako i što raditi, kaže direktor tvrtke Ivo Mijić.
- Sve radimo ručno, potrebna je strpljivost i umješnost, kaže nam uz rad ne prekidajući ga ni za trenutak Fata Kičin. Perica Nedić, završio je gimnaziju i u Seddlary je našao, kaže, odlično mjesto koje će ga zadržati u Posavini. Namik Buyukbarak od početka radi u tvrtki i smatra je drugom obitelji.- Svi rade nešto uobičajeno , poslove konobara, kuhara, bankara, a kada kažem da sam sedlar, onda uvijek bude mala stanka iznenađenja, zanimljivo je, kaže Namik.
Drago Oršolić tek je zaposlen, još uči i vjeruje da će ući u tajne zanata.
- Sedla su zahtjevni proizvodi. Sve više se traže unikati, potpisi, detalji, a to zahtjeva umješnost. Doći na američko tržište gdje znaju što su dobra sedla je ogroman uspjeh, kaže Mijić.
Dodaje kako će nastojati pridobiti i tržište RH.