Prosvjetari govore da im je sve teže raditi s djecom, da skoro u svakom odjelu ima đaka koji se nasilno ponašaju, lome namještaj, galame, vrijeđaju starije, međusobno tuku, čak i samopovređuju, prenosi Blic.
“Ne smijemo ih udaljiti sa sata i dati im neopravdani, kao ranije, a to je znalo zabrinuti đake, posebno ako im se nakon toga smanji vladanje. Sada nema “kazne” za njih, šaljemo ih na razgovor kod psihologa, ali oni poslije opet ponove isto. Zbog svega ispaštaju vrijedna djeca, s kojima nemamo vremena, ni uvjeta raditi”, ispričala je jedna profesorica u srednjoj školi. Kako “izići na kraj” s učenicima neodličnog ponašanja, pitaju se i u osnovnim školama.
Najpopularnija mjera je premještanje đaka u drugu školu, ali svi su suglasni da to nije nikakvo rješenje.
“Svake godine nama dođe neko dijete iz druge škole, ali mi to nismo primjenjivali, jer smatram da naš “problem” ne treba samo dati drugoj školi kako bi ga riješila. Također, pokazalo se da tu nema nekakvih rezultata i mi smo čak predlagali da se zabrani prebacivanje đaka - rekao je ravnatelj OŠ “Borisav Stanković” Rade Krecelj.
U ovoj školi, kaže, imaju problema s jednom generacijom nestašnih učenika, zbog čega su rasformirali postojeće odjele i napravili nove i nadaju se da će takva mjera imati pozitivne učinke.
Psiholog u Građevinskoj školi Olgica Čikić, objašnjava da se od profesora traži da razumije učenika i ponudi mu dodatnu pomoć, a ako to ne uspije, onda se uključuju pedagog i psiholog i kroz razgovor pokušavaju doći do uzroka ponašanja. “Nije cilj dijete odstraniti sa sata, niti se disciplira kaznom, mi smo obrazovna institucija i moramo pokušati prvo popraviti što ne valja u ponašanju i dijete naučiti da izabere između dobrog i lošeg” naglasila je Čikić.
Ona objašnjava da djeca prolaze kroz razvojne faze kada je prirodno da pokazuju dozu agresivnosti, ali činjenica je, dodaje, da su mlađi danas mnogo više izloženi negativnim sadržajima i nasilnim scenama, što utječe na njihovo poimanje dobrog.•