Na podvozje Ford Raptora izrađena je kompletna konstrukcija i karoserija od inoks limova.
Reuters je objavio kako se Mostarom vozi Teslin Cybertruck. Što očito nije baš moguće s obzirom na to da se isporuke prvih primjeraka očekuju tek za godinu dana. Međutim, fan Teslinog pick-upa iz susjedne države nije želio čekati pa je pitao projektante u tvrtki Stark Solutions, s kojom je krenuo u posao, mogu li napraviti Cybertruck.
Izazov za tvrtku
Bio je to izazov za tvrtku koja je tržišni lider u aparatima za klađenje pa su na upit kupca, kojeg Reuters ne imenuje, odgovorili potvrdno. I trebalo im je osam mjeseci da rastave Fordov F-150 Raptor na najsitnije dijelove, a onda ga pretvore u vozilo koje jako podsjeća na Teslin Cybertruck. Ali samo podsjeća jer se i dalje kreće na benzin. Vijest da se mostarskim ulicama kreće Teslin Cybertruck, odnosno nešto jako nalik na njega, pojavila se u domaćim medijima prije otprilike mjesec dana. No, sada priču o mostarskom Cybertrucku nakon Reutersa prenose i svjetski mediji. I tada kao i sada u Reutersovu tekstu kao frontmen projekta pojavljuje se Mario Ćorić, direktor tvrtke Stark Solutions koja je, kako navodi Reuters, u vlasništvu Igora Krezića, najjačeg hercegovačkog IT poduzetnika čiji je Nsoft prije nekoliko godina na Deloitteovim listama najbrže rastućih tehnoloških kompanija preticao i same Rimac Automobile. Prva je vožnja južnim dijelom Mostara privukla puno pozornosti, rekao je Ćorić za Reuters.
– Svi su nas gledali, a polovica je mislila da smo napravili tenk, jer ljudi još ne znaju što je zapravo Cybertruck. Jedna nas je djevojka i zaustavila, pitala je proizvodi li se ovdje Teslin Cybertruck – nastavio je. Iz fotografija koje je napravio fotograf ove agencije vidi se da mostarski Cybertruck doista sliči onom Teslinu. Jasno, ne do kraja, no apsolutno je jasno što je ‘pisac želio reći’. – Vlasnik je želio da spojimo dvije suprotstavljene ideje, Ford i Cybertruck, jer je fan i Forda i Tesle. Pa smo tako spojili dvije duše u jednu – rekao je Ćorić za Reuters nastavljajući kako je stvar u tome da njihov pick-up ide na benzin, dok Tesla koristi struju. – Nastojali smo iskopirati koliko je god moguće više Cybertrucka, no naše vozilo nije jednake veličine. Mali se problem pokazao pri registraciji vozila, jer homologacija u Bosni i Hercegovini ne dopušta oštre rubove. Mogao se projekt dovršiti i prije – naveo je Ćorić za Reuters, no, kao i sve drugo, usporila ga je pandemija.
Za Večernji list, pak, rekao je kako je ideja potekla od samog naručitelja koji je inače i vlasnik tvrtke Stark Solutions te veliki fan Tesla automobila. Riječ je, dakle, o samom Igoru Kreziću. – Kako originalni Teslin automobil izlazi tek za jednu do dvije godine, vlasnik ga je, kao pravi fan, poželio imati ranije. Nije dugo trebalo da želja postane stvarnost – rekao nam je Ćorić. Od postojećeg automobila Ford Raptor F150 ekipa iz Starka, prevođena direktorom tvrtke Marijem Ćorićem kao voditeljem projekta, osmislila je preobrazbu Raptora u Cybertruck. – Skupa s timom svojih ljudi osmislili su ovaj lukav i domišljat plan te ga proveli u realizaciju. Za realizaciju je bilo potrebno oko četiri mjeseca, a zbog trenutačne epidemiološke situacije u svijetu cijeli projekt se razvukao na osam mjeseci – kaže Ćorić potvrđujući kako se kompletna izrada odvijala u tvrtki Stark Solutions u Mostaru.
Kamionet od 39.000 dolara
Na podvozje Ford Raptora izrađena je kompletna konstrukcija i karoserija od inoks limova.
– Testne vožnje smo obavljali u krugu firme, jer smo trenutačno u procesu registracije vozila, što uključuje i tehničku ispravnost za vožnju na javnim cestama. Ovo je bio jednokratni projekt i tvrtka nema plan prodati isto ili slično vozilo ubuduće iz poštovanja prema proizvođaču originalnog automobila i, naravno, autorskih prava na nj – kaže Mario Ćorić.
Tesla u tvornicu pokraj Austina u Teksasu, gdje će se Cybertruck proizvoditi, ulaže 1,1 milijardu dolara i to nakon intenzivnog nadmetanja sa susjednom Oklahomom, kako je objavio vlasnik Tesle Elon Musk u srpnju. Prvi bi Teslin kamionet trebao stajati 39.000 dolara. Pamtimo i nezgodu pri predstavljanju kada je Elon Musk publici ustvrdio kako Cybertruck ima neprobojna stakla da bi onda isto to staklo lako razbio Teslin glavni dizajner Franz von Holzhausen. Igor Krezić sa svojim Nsoftom je pojam uspješne kompanije koja je na glasu, kako je Večernji i pisao prije tri godine, kao tvrtka u kojoj radnici odlučuju kako i koliko rade, a za nagradu putuju po svijetu. Počela je u garaži, a danas osvaja globalno tržište, bave se izradom softvera za kladionice i igre na sreću. Do titule jedne od najbrže rastućih tvrtki došli su za samo nešto više od deset godina.