Bosanskohercegovački prijevoznici za obavljanje međunarodnog i međuentitetskog prijevoza putnika uglavnom posjeduju potrebne dozvole, dok za obavljanje međunarodnog prijevoza tereta taj broj nije zadovoljavajući, jer Bosna i Hercegovina, kao članica ITF-a (Međunarodnog transportnog foruma), nema na raspolaganju dovoljan broj dozvola u odnosu na broj prijevoznika u međunarodnom prometu, kazao je Feni glavni inspektor u Inspektoratu Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Adis Šehić.
Istaknuo je da "kad je riječ o poštivanju propisanog radnog vremena, odnosno upravljanja vozilom, inspektori Ministarstva u postupcima inspekcijskog nadzora obavljaju redovite kontrole".
- Inspektorat se koristi opremom za kontrolu digitalnih i analognih tahografa, kao i čitačem kartica za digitalne tahografe, čime je inspektorima Ministarstva omogućena provedba potpune kontrole nad primjenom Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za evidentiranje u cestovnom prijevozu - napomenuo je Šehić.
Naglasio je da se "najčešće greške koje prave vozači ogledaju u nepoštivanju redovitih dnevnih i tjednih odmora".
- U osam mjeseci napravljeno je 315 zapisnika o izvršenom inspekcijskom pregledu na mjestu činjenja prekršaja, izrečeno je 20 upravnih mjera upozorenja u skladu s članom 36. Zakona o međunarodnom i međuentitetskom cestovnom prijevozu, koje se odnose i na strane prijevoznike te su izdana 263 prekršajna naloga, od čega je naplaćeno 96,68 posto - kazao je Šehić.
Dodao je da je "u proceduri izmjena i dopuna Zakona o međunarodnom i međuentitetskom cestovnom prijevozu, u kojoj je posebno obuhvaćen problem nelegalnog prijevoza putnika".
- Inspektorat će po stupanju na snagu tog zakona, imati mogućnost boljeg prekršajnog i upravnog sankcioniranja prekršitelja, što će rezultirati povećanjem prijevoza putnika legalnih prijevoznika - rekao je.
Inspektori Inspektorata Ministarstva komunikacija i prometa BiH, iz svojih ovlasti, koja proizilaze prvenstveno iz Zakona o upravi, nakon toga iz Zakona o međunarodnom i međuentitetskom cestovnom prijevozu te Zakona o radnom vremenu i obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za evidentiranje u cestovnom prijevozu, obavljaju inspekcijski nadzor na terenu, a u skladu s godišnjim planom ovog inspektorata.
U postupku nadzora, prema stranim i domaćim prijevoznicima se primjenjuju preventivne i represivne mjere. Preventivne se ogledaju u izricanju upravnih mjera (upozorenja/opomena), dok se represivne mjere provode kroz izdavanje prekršajnih naloga, pojasnio je Šehić.
Što se tiče potrebnih dozvola, one se mogu podijeliti na dva dijela, i to: dozvole za obavljanje međunarodnog i međuentitetskog prijevoza putnika (dozvole za obavljanje međunarodnog linijskog prometa, dozvole za obavljanje međuentitetskog linijskog prometa i dozvole za obavljanje međunarodnog vanlinijskog prometa u skladu s INTERBUS ugovorom (Ugovor o međunarodnom povremenom prijevozu putnika običnim i putničkim autobusima), te dozvole za obavljanje međunarodnog prijevoza tereta (bilateralne dozvole za obavljanje međunarodnog prijevoza tereta) i CEMT dozvole za obavljanje međunarodnog prijevoza tereta (Konferencija europskih ministara transporta, koja određuje kvotu i uvjete korištenja CEMT dozvola).