Nakon što je usvojen Zakon o trošarinama, očekuje se kako će cijene goriva na bh. benzinskim crpkama biti povećane za 18 feninga u idućih nekoliko dana, piše Večernji list BiH. Najave govore kako će doći do lančanoga poskupljenja, od osnovnih životnih namirnica, pa dalje. Kako su objavili sarajevski mediji, unatoč najavljenom poskupljenju, BiH će i dalje imati jednu od najnižih cijena goriva u regiji.
Usporedba s regijom
BiH bi i tijekom iduće godine trebala imati najjeftiniji dizel u regiji. Jeftiniji će biti samo u Makedoniji, gdje bi cijena trebala ostati na razini 1,73 KM. U BiH bi nakon poskupljenja dizel trebao stajati 2,06 maraka. Kada se govori o benzinu, u BiH bi cijena toga goriva nakon poskupljenja trebala iznositi 2,11 maraka. Jeftiniji će biti u Makedoniji, i to samo za jedan fening, te u Bugarskoj za četiri feninga. Cijene goriva u zemljama regije bit će i dalje znatno veće nego u BiH. U Hrvatskoj će litra goriva u idućoj godini biti veća za oko 50 feninga, a u Srbiji za oko 30 feninga. Slično je i s Crnom Gorom. Ipak, kada se govori o toj temi, treba reći kako su plaće u Hrvatskoj dvostruko veće nego u Bosni i Hercegovini ili pak kako Crnogorci imaju 15 posto veće plaće od radnika u BiH. Stoga je razlika cijena goriva razumljiva.
Javnost čeka realizaciju
Ipak, najavljeno poskupljenje goriva u BiH i više je nego negativno dočekano u domaćoj javnosti. Iako su trošarine usvojene pod uvjetom da se novac prikuplja na posebnom računu i da bude uložen u cestogradnju, većina građana je i dalje skeptična da će se to obećanje u konačnici i ispuniti. Međunarodne financijske institucije uvjetovale su odobrenje novih kreditnih aranžmana usvajanjem ovih trošarina, a najavljeno je kako će iduće godine za nastavak izgradnje koridora Vc biti osigurana milijarda maraka. Ove investicije trebale bi otvoriti tisuće novih radnih mjesta, a hoće li postignuti dogovori biti realizirani tijekom 2018., vidjet ćemo uskoro.