Psihoanalitičar Steve McKeown proveo je istraživanje kaže da se u ovoj poznatoj društvenoj igri pojavljuju tri psihološke potrebe: autonomija, kontrola nad vlastitim ponašanjem i odlukama, suosjećanje - potreba da se možemo povezati s drugima te na kraju kompetitivnost, odnosno želja za kontrolom ili utjecajem nad rezultatom igre.
Kaže da oni koji se ljute i frustriraju za vrijeme igranja društvenih igra, zaboravljaju na susjećanje i povezivanje s grupom, te samo žele imati potpunu kontrolu nad svime, a svi znamo jednu takvu osobu...
Bitna je samo pobjeda: "Kontrol-frikovi" imaju opsesivnu potrebu za kontroliranjem sebe i ostalih u bilo kojoj situaciji, pa i u ležernom igranju igrica, a u ovoj igri vidi se njihovo pravo lice, kaže znanstvenik.
Psihoanalitičar dodaje da ovakvim ljudima igra sama po sebi uopće nije važna, već samo potreba za pobjedom. Njihova motivacija je samo i isključivo rezultat na kraju, a ne zabava ili druženje. "Kontrol-frik" će se obično posvađati s onom osobom koja vara, jer i takva se uvijek nađe u grupi ljudi.
Jonathan Berkowitz iz kompanije Hasbro, za Insider je rekao kako su posljednja istraživanja pokazala da više od pola igrača Monopolyja pokušava varati, pa su u 2018. odlučili lansirati igru koja je napravljena baš za njih - ona u kojoj se varanje potiče!