Vlada FBiH danas je dala suglasnost na Plan poslovanja JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar za razdoblje 2018. - 2020. godina, koji određuje temeljne strateške ciljeve kako bi, realizacijom poslovne aktivnosti, bili postignuti najbolji rezultati u infrastrukturnoj izgradnji, upravljanju i održavanju autoceste i brzih cesta.
Glavni ciljevi odnose se na zasnivanje rada na ekonomskim principima, samoodrživost, osiguranje usluga održavanja, projektiranja i izgradnje dionica autoceste za koje postoje izvori financiranja, nastavku aktivnosti na pronalasku optimalnih izvora sredstava koji će osigurati intenziviranje aktivnosti na izradi projektne dokumentacije, izvlaštenja zemljišta i nastavka izgradnje dionica.
Planirano je i unaprjeđivanje usluge korisnicima kroz postpaid plaćanje, uvođenje smart kartica, te stalno poboljšanje IT infrastrukture i povećanje prihoda od trošarina na gorivo.
Autoceste FBiH planiraju, u ovom trogodišnjem razdoblju ukupne prihode od 675.940.000 KM, od čega u 2018. godini 200.450.000 KM, u 2019. od 241.750.000 KM i u 2020. od 215.740.000 KM. Od ukupno planiranih prihoda, najveći dio od 535.000.000 KM planiran je iz trošarina, te 118.000.000 KM od cestarina.
Za realizaciju ove odluke nisu potrebna dodatna sredstva u proračunu Federacije BiH, jer će biti osigurana iz izvornih prihoda Autoceste FBiH.
Sredstva igara na sreću za zdravstvene programe
Federalna vlada je odobrila raspodjelu dijela prihoda u iznosu od 481.121,57 KM uplaćenih u Proračun FBiH u 2017. godini, ostvarenih po osnovu naknada za priređivanje igara na sreću za Federalno ministarstvo zdravstva.
Sredstva su namijenjena financiranju programa i projekata liječenja i rehabilitacije teško oboljele djece i mladih, koje je jedino moguće izvan BiH, djece i mladih čije se liječenje financira iz federalnog Fonda solidarnosti, kao i za organiziranje akcija dobrovoljnog darivanja krvi i promociju dobrovoljnog davalaštva krvi.
Rang-listom je obuhvaćeno 47 programa, a s njihovim korisnicima će Federalno ministarstvo zdravstva, najkasnije u roku od 30 dana, zaključiti pojedinačne ugovore o dodjeli sredstava.
Ugovorima je utvrđena obveza korisnika da, najkasnije do 31.12.2018. godine, Federalnom ministarstvu zdravstva dostave izvješća o namjenskom utrošku dodijeljenih sredstava. Ukoliko to ne učine, dužni su, na zahtjev nadležnog ministarstva, vratiti dodijeljena sredstava.
S ciljem provedbe projekta NeurNet - Mreža za zbrinjavanje bolesnika s farmakorezistentnom epilepsijom i bolesnika sa uznapredovalom fazom Parkinsove bolesti, Vlada je danas zadužila Federalno ministarstvo financija da, za slijedeću sjednicu, propremi Prijedlog odluke o izdvajanju 260.000 KM iz tekuće pričuve.
U okviru projekta planirana je uspostava mrežnih referentnih centara i bolnica povezanih modernim ICT tehnologijama koje će omogućiti maksimiziranje kapaciteta referentnih centara i umnožavanje dostupnosti svojih usluga, kao i prijenos znanja i dobre prakse.
Federalnom ministarstvu zdravstva odobren je proračun za nabavku četiri EEg uređaja s pratećom opremom za Sveučilišnu kliničku bolnicu Mostar (dva seta), Opću bolnicu „Fra. Mato Nikolić“ u Novoj Biloj i Klinički centar Univerziteta u Tuzli, priopćeno je iz Vlade FBiH.
Nacrt zakona o reprodukcijskom materijalu šumskog i ukrasnog drveća
Federalna vlada je utvrdila Nacrt zakona o reprodukcijskom materijalu šumskog i ukrasnog drveća i grmlja, koji propisuje način proizvodnje, stavljanja na tržište i uvoz kvalitetnog i staništu prilagođenog reprodukcijskog materijala s ciljem omogućavanja održivog i optimalnog gospodarenja šumskim ekosistemima i njihovog obnavljanja u skladu s načelima zaštite šumskih genetičkih izvora i okoline.
Reprodukcijski materijal obuhvaća sjemenski materijal, biljne dijelove i sadni materijal vrsta/svojti i hibrida šumskog i ukrasnog drveća i grmlja čija je namjena upotreba u šumarstvu, znanstveno istraživačkom radu u šumarstvu i uređenje okoline.
Federalni ministar poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva će, na osnovu Zakona, donijeti pravilnik o vrstama/svojtama i hibridima šumskog i ukrasnog drveća i grmlja.
U obrazloženju Nacrta zakona je istaknuto da Federacija BiH raspolaže značajnim šumskim bogatstvom, te da šume i šumska zemljišta zauzimaju 1.518.385,8 hektara, što čini oko 58 posto od njene ukupne površine. Usljed različitih pojava, kao što su šumski požari, biljne bolesti i štetočine, nezakonite sječe i druge aktivnosti, šume često treba obnoviti umjetnim putem. Prirodna obnova i očuvanje genetičkog bogatstva naših prirodnih šumskih ekosustava moguća je samo strogim nadzorom i zakonom propisanim radnjama, kao što su skupljanje i podsijavanja šumskoga sjemena na zadovoljavajuće kvalitetnim staništima.
Cilj novog zakona je da spriječi upotrebu genetički lošeg šumskog sjemena i od njega proizvedenih sadnica, kao i njihovu upora na neodgovarajućim staništima, što čini nenadoknadvu štetu pri obnovi šuma. Te štete nisu vidljive odmah nakon sadnje ili podsijavanja sjemena, nego nakon izvjesnog vremena, pa i nakon 50 godina. Takva greška ostavlja trag na staništu različitim nepovoljnim utjecajem na ekosustav i okoliš, te je problem sanacije skup i dugotrajan.
Istovremeno, proizvodnja reprodukcionog materijala šumskog i ukrasnog drveća i grmlja u Federaciji BiH je značajna gospodarska djelatnost. Trenutno su njihova proizvodnja, dorada, promet, uvoz i upotreba uređeni Zakonom o sjemenu i sadnom materijalu šumskih i hortikulturnih vrsta drveća i grmlja.
Tijekom primjene ovog zakona uočeni su određeni nedostaci i nedorečenosti koji stvaraju probleme proizvođačima, organima koji provode stručni pregled nad proizvodnjom sjemena i sadnog materijala i inspekcijskim organima. Takođe, njegove odredbe nisu u potpunosti usklađene sa zakonodavstvom Europske unije.
Zakon o sjemenu i sadnom materijalu šumskih i hortikulturnih vrsta drveća i grmlja i Zakon o sjemenu i sadnom materijalu poljoprivrednog bilja propisuju neujednačene uvjete proizvodnje i prometa ukrasnog drveća i grmlja, što stvara poteškoće pri upisu u registre proizvođača i uvoznika sjemena i sadnog materijala, kao i poteškoće prilikom provođenja stručnih i inspekcijskih pregleda.
Danas utvrđeni Nacrt zakona usklađen je s Direktivom vijeća Europske unije o stavljanju na tržište šumskog reprodukcijskog materijala od 22.12.1999. godine.