Hrvatska aktivno radi na dovršetku posljednje dionice autoceste na koridoru 5c te je dijeli još malo do okončanja radova. Podsjećamo radi se o dionici na području Baranje, prema Mađarskoj, dok je autocesta već dovršena na pravcu prema Bosni i Hercegovini, odnosno već je dovršeno 83,6 kilometara do Svilaja. Jedna od najznačajnijih investicija na području Baranje zasigurno je završetak izgradnje autoceste A5. Radove vrijedne gotovo 46 milijuna eura (bez PDV-a) obavlja tvrtka Osijek-Koteks, s kojom je HAC ugovor potpisao 31. kolovoza 2023. godine. Projekt se u cijelosti financira sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) iz zajma za projekt "Hrvatska – dovršetak autoceste na koridoru 5C".
Kako ističu u HAC-u, radovi na završetku autoceste A5 napreduju sukladno dinamičkom planu. Dionica je dugačka pet kilometara i ima osam objekata – vijadukt Karašica, nadvožnjak Gajić, nadvožnjak Rašće, most Karašica 2, most Travnik 1, most Travnik 2 te dva mosta preko kanala. Od spomenutih objekata najduži je vijadukt Karašica, dugačak 318 metara. On premošćuje željezničku prugu i rijeku Karašicu, a predstavlja najzahtjevniji dio buduće trase – navode u HAC-u, nastavljajući kako je dosad na budućoj spojnici izvedeno 95 % nasipa, 68 % nosivog sloja od kamena, 65 % cementom stabiliziranog sloja te 65 % BNS-a i veznog sloja asfalta, piše Glas Slavonije, prenosi portal Teleskop.hr.
Sukladno s ranijim najavama, navode kako se dovršetak radova očekuje u drugom kvartalu 2025. godine. Izgradnja spojnice od Belog Manastira do mađarske granice bit će ”kruna” povezivanja Baranje s Europom. Pri svemu valja naglasiti kako je koridor kroz susjednu Mađarsku gotov i čeka na spoj s hrvatskim dijelom.