Provedba Zakona o zaštiti od požara i vatrogastvu u FBiH kasni pet godina. Zakon je stupio na snagu u listopadu 2009. i u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu trebala se izvršiti njegova provedba, navodi se u trogodišnjem planu rada Federalne uprave civilne zaštite 2015. - 2017, piše Večernji list BiH.
Žurno rješavanje
Od ukupno 52 provedbena propisa neophodna za provedbu ovog zakona, 30 propisa doneseno je u skladu s odredbama Zakona, a nisu provedeni sve dok se ne donesu preostala 22 provedbena propisa koja predlažu i donose FUCZ i nadležna ministarstva. Ova sastavnica sustava zaštite i spašavanja je u stagnaciji, organizacijski, upravno, kadrovski i operativno stručno. "Stanje u ovoj oblasti zabrinjava i dovodi u pitanje integritet FUCZ, kao predlagača ovoga Zakona, neovisno koji federalni ili županijski subjekt nije odgovorio svojim zakonskim obvezama kao nositelj provedbene obveze", navedeno je u planu.
Jedinstvo sustava zaštite i spašavanja nije potpuno ostvareno bez integracije vatrogastva. Vatrogastvo se na taj način, zakonski i stručno može koristiti kao univerzalno spasilaštvo pa je u funkciji povećanja djelotvornost odgovora na rizike i opasnosti od nesreća. Ova i sva druga pitanja u oblasti zaštite od požara i vatrogastva u sljedećem planskom razdoblju treba žurno rješavati jer postojeće stanje sustavne izopćenosti zaštite od požara i vatrogastva je neodrživo. Izuzimajući pojedinačne primjere integracije vatrogastva u jedinstven sustav zaštite i spašavanja na razini općina, grada i županije, mora se izvršiti organizacijska, kadrovska i funkcionalna konsolidacija ovih oblasti u samoj Upravi, kao i u većini općina, gradova i županija jer su zaštita od požara i vatrogastvo najviši opći interes svakoga društva i države pa tako treba biti u FBiH i državi u cjelini, piše Večernji list BiH..
Sustav zaštite i spašavanja
U FBiH, u razdoblju od 2008. do 2014., prosječno se bilježi oko 14.500 vatrogasnih intervencija, neovisno radi li se o požarima otvorenih prostora, požara na objektima, tehničkim i ostalim intervencijama. Samo u požarnim intervencijama u FBiH u navedenom vremenskom razdoblju smrtno su stradala 43 građana, a 98 građana bilo je ozlijeđeno, od čega 3 osobe teže. Daljnji razvoj zaštite od požara treba biti usmjeren, prije svega, na područje prevencije u okviru kojega je nužno donijeti objedinjenu procjenu ugroženosti za FBiH u cjelini. Na ovaj način bi se moglo jasno odrediti težište strukturalnog razvoja svih upravnih i operativno-stručnih komponenti zaštite od požara i vatrogastva. Programsko-planski dokumenti zaštite od požara i vatrogastva ne smiju ostati samo županijska i briga gradova i općina, eventualno i pravnih osoba, već se u jednom primjerku moraju dostavljati FUCZ radi planiranja strateških razvojnih ciljeva kojima se osigurava uravnotežen, fleksibilan, kontinuiran razvoj zaštite od požara i vatrogastva kroz sustavnu integraciju svih razina zakonskih nositelja planiranja i svih strukturalnih elemenata preventivne i operativne zaštite od požara i vatrogastva.*