Intervju: Marija Butković

Kada pomažete osobi koja je oboljela od raka, ta podrška prelijeva se i na njezinu obitelj, kao i na poslovno okruženje

30.09.2024.
u 09:58

Vizažistica i osnivačica Udruge "Marra Altrui", rođena Livanjka, pionirka u psihoestetskoj podršci, pomaže ženama u borbi s rakom dojke

Marija Butković, inače rođena u Livnu, s karijerom u industriji ljepote krenula je prije 20 godina. Nakon školovanja u Parizu, radila je kao freelance make-up artistica, a tijekom godina surađivala je na televiziji, u časopisima, serijama, spotovima... Uz sve navedeno, Marija je 2013. godine osnovala Udrugu "Marra Altrui" koja danas pomaže ženama oboljelim od najčešćeg malignog oboljenja kod žena - raka dojke. O svom razvojnom putu, životu od Livna do Zagreba, udruzi i svemu ostalom otkrila je više u intervjuu za Večernji list BiH.

Večernji list: Rodom ste iz BiH?

- Da, rođena sam u Livnu, odrasla u malom mjestu Renići, kod Buškog jezera, kao i većinu djece moje generacije, podigli su me očevi roditelji. S 10 godina preselili smo se u Zagreb. Jako sam ponosna na svoje podrijetlo i svoje korijene te sam zaista počašćena što će intervju biti objavljen u BiH.

Večernji list: Kako je tekao vaš razvojni put, kada ste ušli u svijet make-upa?

- Oduvijek sam bila kreativna, privlačila me umjetnost, posebno crtanje i slikanje. Nakon završene primijenjene umjetnosti i tekstilnog dizajna odlučila sam otići u Pariz na Makeup Forever akademiju, gdje sam se školovala za vizažisticu. Prvi angažman u Hrvatskoj odradila sam s fotografom koji me preporučio svojim kolegama i tako se mreža počela širiti. Krenula sam kao freelancer radeći na raznim projektima, od časopisa, snimanja kampanja do serija, broj privatnih klijenata također se povećavao... Danas sam vlasnica brenda Marra čiji se proizvodi mogu pronaći u DM trgovinama, ljekarnama i na našem web-shopu, studio Marra se od prosinca 2022. godine nalazi u središtu Zagreba na najljepšoj lokaciji u Parku kneževa. Također sam osnivačica i predsjednica neprofitne organizacije "Marra Altrui".

Večernji list:  Udruga na čijem ste čelu - "Marra Altrui" pomaže velikom broju žena koje se bore s najčešćim malignim oboljenjem kod žena - rakom dojke. Što vas je potaknulo da osnujete udrugu?

- Tako je. Udrugu sam osnovala 2013. godine nakon susreta s mladom djevojkom koja je tada bila u procesu liječenja kemoterapijom. To mi je zapravo bio prvi angažman da sam šminkala djevojku bez kose, obrva i trepavica. Sjećam se i danas njezina oduševljenja koje me potaknulo da osnujem udrugu koja će pružati psihoestetsku podršku ženama oboljelim od raka. Udruga se na početku zvala "Ružičasta nit" i taj naziv bio je asocijacija na jednu nit iz ružičaste vrpce, kao jedan mali dio koji čini oporavak žene od raka.

Večernji list: Kako je i zašto došlo do promjene naziva udruge?

- Naziv smo promijenili jer se želimo povezivati s međunarodnim organizacijama, jednostavno zbog lakšeg izgovora, novo ime vezali smo uz brend Marra koji je prepoznat zbog kvalitete i visokih standarda usluge, a želja mi je da korisnice udruge imaju isti tretman kao naši klijenti. Altrui je samo malo mekša izvedenica od altruizma koji je meni blizak zbog odgoja, odnosno obrasca koji sam vidjela kod svojih roditelja.

Večernji list: Kako pružate podršku oboljelima od raka dojke? Koliko ste žena do sada pomogli?

- Oboljelim ženama nudimo besplatno iscrtavanje obrva koje izgube uslijed liječenja kemoterapijom, medicinsku repigmentaciju areola i bradavica nakon rekonstrukcije dojke, također organiziramo psihoestetske radionice gdje u suradnji sa stručnjacima iz područja psihologije, dermatologije, fitoterapije, nutricionizma ženama nudimo alate koji doprinose emocionalnom i psihološkom oporavku žena.

Iskreno ću reći da nikada nismo prebrojili kartone žena kojima smo pomogli, što u biti nije ni važno. Da je samo jedan život u pitanju, to nikada nije jedan jer ne pomažete samo osobi koja je oboljela, podrška njoj prelijeva se i na njezinu obitelj, kao i na poslovno okruženje.

Večernji list: Svaka žena prilikom prolaska kroz proces kemoterapije vodi neke svoje životne bitke. Što je svakoj od njih jedinstveno?

- Žena želi vidjeti oporavak, čuti priču o oporavku, svatko svoje borbe vodi na sebi svojstven način, ne postoji univerzalna priča koja opisuje iskustvo raka. Naša misija je da kao društvo budemo podrška na putu oporavka, da umanjimo emocionalnu patnju koja je povezana s fizičkim promjenama. Liječnici i kirurzi su apsolutno najvažnija karika na tom putu, a mi smo samo jedna mala organizacija koja čini velike promjene.

Večernji list: Koliko je godina imala najmlađa korisnica vaših usluga, a koliko najstarija?

- Najmlađa djevojka s dijagnozom raka dojke ima 28 godina, a najstarija, rekla bih, oko 70 godina.

Večernji list: Koja su najveća ostvarenja Udruge "Marra Altrui" u dosadašnjem radu?

- Najveća ostvarenja su žene čijem smo oporavku doprinijeli, trudimo se i počeli smo pregovore s Ministarstvom zdravlja i HZZO-om da se iscrtavanje areola i bradavica uvrsti kao finalni stadij rekonstrukcije dojke.

Večernji list: Koji su budući ciljevi?

- Nastavak pregovora i dolazak do cilja. Pregovori s privatnim osiguravajućim kućama koje također prepoznaju medicinke repigmentacije kao novi proizvod koji se izravno nadovezuje na mentalno zdravlje koje je danas globalna tema.

Večernji list: Djelujete li samo u Hrvatskoj, a ako jeste, planirate li početi djelovati i na području BiH?

- Trenutačno djelujemo samo u Hrvatskoj, jedan od ciljeva za nadolazeće razdoblje je povezivanje s artistima iz drugih gradova Hrvatske. Iskreno bih voljela inspirirati kolegice u BiH da za početak zajedno organiziramo psihoestetske radionice za žene oboljele od raka.

Večernji list: Ove godine ponovno organizirate donatorsku večeru koja će se održati 2. listopada. Što je ovogodišnji cilj donatorske večere?

- Ove godine organiziramo drugu donatorsku večeru. Cilj donatorske večere je informiranje prisutnih o radu i ciljevima udruge, objavama informirati javnost i prikupiti sredstva za rad udruge. Tijekom večere u prodaji ćemo imati hoodies i T-shirts koje smo napravili kao dio kampanje "Start where your heart is" gdje smo motiv srca koristili kao mjesto gdje zapravo jest srce, ali i asocijacija za mjesto gdje možemo početi samopregled dojki na koji stavljamo naglasak, posebno mladim djevojkama. Našu bijelu hoodie odjenuo je i naš reprezentativac Joško Gvardiol koji je na svom profilu dao podršku ženama koje se bore s rakom.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije